بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با صدور نامه اي به وزير نفت پيشنهادي را به وي براي گذر از تحريم‌هاي نفتي مطرح كرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با صدور نامه اي به وزير نفت پيشنهادي را به وي براي گذر از تحريم‌هاي نفتي مطرح كرد.

متن اين نامه به شرح ذيل است:

من بارها گفته‌ام؛ از آن روزى بايد ترسيد كه جوان ما، دانشجوى ما در دانشگاه انگيزه‌ى طرح مسئله، طرح سؤال، طرح درخواست نداشته باشد. جوان بايد مطالبه كند، بايد احساس كند كه اين مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشويق بشود بر اين مطالبه... پيگيرى كردن، مطالعه كردن، درباره‌ى مسأله انديشيدن، آن را پخته كردن، راهكارِ اجرایى را براى آن جستجو كردن، براى طرحش با مراكز دست‌اندركار و مجرى تلاش كردن و فعاليت كردن و بالاخره خود وارد ميدان كار شدن، اينها جزء وظايف و تكاليف جوان ماست.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بادانشجويان نخبه 17 مهر 86

حضور وزیر محترم نفت

جناب آقای رستم قاسمی

سلام علیکم؛

همانطور که بر همگان واضح است دشمنان قسم خورده مردم ایران در طول سی و سه سال عمر انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و ناکارآمد نشان دادن آن فروگذار نکرده اند. تحریم نفتی ایران از آخرین حربه های جبهه استکبار است که به منظور افزایش فشار اقتصادی بر کشور صورت می گیرد.

لذا "مرکز مطالعات راهبردی انرژی" زیر نظر بسیج دانشجویی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، در راستای رسالت خود مبنی بر رصد فضای کشور و بررسی مشکلات آن، پیشنهادی را در قالب سوال به منظور بی اثر کردن تحریم‌های نفتی علیه ایران به صورت زیر خدمت جنابعالی و مجموعه ی وزارت نفت مطرح می کند:

در شرایط فعلی تحریم که برخی از کشورها از خرید نفت ایران امتناع می‌کنند، آیا وزارت نفت آمادگی دارد سهم‌فروشی به این کشورها رابه صورت ریالی به مشتریان داخلی بفروشد؟ در این حالت خریداران داخلی با پرداخت مبلغ 1,226,000 ریال (با فرض قیمت 100 دلاری برای هر بشکه و قیمت دلار دولتی 12260 ریال) به حساب اعلامی توسط وزارتخانه،نفت را تحویل می گیرند. با این اقدام دولت می تواتد ضمن مشارکت دادن مردم و بخش خصوصی در بدنه اقتصاد کشور و تبدیل تهدیدها به فرصت، معاملات نفتی را نیز شفاف کند و از سوءاستفاده برخی فرصت طلبان پیشگیری نماید.

امید است پاسخ به این سؤال زمینه ای شود برای طرح پیشنهادات عملیاتی مرکز مطالعات راهبردی انرژی بسیج دانشجویی در این حوزه تخصصی.

انتهاي پيام/س3

برچسب ها: بسیج ، وزیر نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار