تیمهای بسکتبال برزیل و آمریکا در اولین روز مسابقات بسکتبال المپیک باپیروزی های قاطعانه مقابل استرالیا و فرانسه قدرت خود را به رخ کشیدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات بسکتبال مردان المپیک از صبح امروز با دیدار تیمهای آفریقایی نیجریه و تونس آغاز شد که در پایان تیم نیجریه که در راه رسیدن به المپیک از سد تیم قدرتمندی مثل یونان گذشته بود با نتیجه 60 بر 56 به پیروزی رسد. نیجریه ای ها در کوارتر اول بازی با اختلاف 19 امتیاز از حریف پیش افتاده و در پایان نیمه اول نیز با نتیجه 31 بر 15 از حریف آفریقایی خود پیش بودند اما تونس از نیمه دوم اختلاف امتیاز را کم کرده و در نهایت با تنها چهار امتیاز بازی را واگذار کرد.
برزیل اولین برنده گروه ب پاتریک میلز گارد راس استرالیا با 18 امتیاز خود هر کاری برای رسیدن تیمش به برزیل انجام داد اما بازیکنان بلند قامت برزیل قدرت خود را با پیروزی 75 بر 71 به رخ استرالیایی ها کشیدند.
برزیلی ها در پایان کواتر اول با نتیجه بسیار نزدیک 36 بر 35 به رختکن رفتند اما در ابتدای کوارتر سوم با 12 امتیاز پیاپی در مقابل تنها دو امتیاز نماینده اقیانوسیه شروعی طوفانی داشتند. استرالیا پس از یان بارها برای نزدیک کردن نتیجه تلاش کرد و دقایق پایانی با اختلاف چهار امتیاز
پیش رفت و این اختلاف تا پایان حفظ شد.
آمریکا به 100 نرسید تیم ملی بسکتبال آمریکا بدون خسته کردن ستاره هایی مثل کوبی برایانت و لبرون جیمز نمایش شگفت انگیزی در شروع مسابقات مقابل فرانسه داشت.
آمریکایی ها که کوارتر اول را با نتیجه نزدیک 21 بر 20 به پایان بردند تا پایان نیمه اول به تدریج اختلاف خود را بالا برده و 52 بر 36 به رختکن رفتند.
با اختلاف پیش آمده سرمربی آمریکا ترجیح داد به بازیکنان اصلی خود فشار وارد نکند و با ستاره های جوانی مثل کوین دورنت فرانسه را شکست دهد.کواتر
سوم این دیدار هم با نتیجه 26 بر 15 به سود آمریکا پایان یافت و حاصل تلاشهای پایانی فرانسوی ها تساوی 20_20 در کوارتر پایانی بود اما در نهایت این تیم رویایی دوم آمریکا بود که با اختلاف 98 بر 71 به پیروزی رسید.
در این بازی کوین دورنت با 22 امتیاز و 9 ریباند بهترین بازیکن آمریکا بود و کوین لاو و کوبی برایانت نیز با 14 و 10 امتیاز به این بازیکن کمک کردند. لبرون جیمز با 8 پاس منجر به گل و تایسون چندلر با 9 ریباند بهترین آمار را در پاس گل و ریباند داشتند.
در تیم فراسنه نیز ترائوره با 12 و تونی پارکر با 10 امتیاز برترینها بودند.
گفتنی است بازیهای روز اول بسکتبال مردان با دیدار آرژانتین و لیتوانی در گروه اول و دیدار اسپانیا با چین و بریتانیا با روسیه در گروه دوم پی گیری می شود./آق
برچسب ها: المپیک ، بسکتبال ، نیجریه ، تئنس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار