این پرنده در ایران، به تعداد کم و مهاجر دیده شده است که جوجه آوری این گونه در ایران، جای خوشحالی دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امسال اتفاقات بسیار خوبی در دنیای حیات وحش کشورمان رخ داده است و برخی گونه های نادر جهان برای اولین بار در ایران دیده شده اند. به عنوان مثال جوجه آوری نخستین گونه نادر لک لک سیاه در منطقه بزمای شهرستان رشتخوار مشاهده شده است.

لک لک سیاه با نام انگلیسی Black Stork از پرندگان زمستان گذر و تابستان گذر کمیاب از راسته لک لک سانان و خانواده لک لک هاست .لک لک های سیاه نر، ماده همشکل دارند و عمدتا از ماهی و گاهی از حشرات، ملخ ها، سمندرها و نیز از جوندگان و پستانداران کوچک، مارها و مارمولک ها تغذیه می کنند.



این پرنده در نواحی آب های شور و شیرین، رودخانه های کم عمق با ساحل شنی ، کانال ها ، جزایر ، اراضی سیلاب گیر و نواحی پر درخت کنار دریاچه ها به سر می برد و معمولا روی درختان آشیانه می سازد .

این پرنده در ایران، به تعداد کم و مهاجر دیده شده است که جوجه آوری این گونه در ایران، جای خوشحالی دارد.

از سوی دیگر یک قطعه پرنده خرچنگ خوار سوئدی ( پرستوی دریایی) در منطقه هندیجان مشاهده شده است. این منطقه در دهانه خورموسی با خلیج فارس قرار دارد.



ارتفاع بلندترین بخش جزیره از سطح دریا 8 متر است و با توجه به ساختار ماسه‌ ای، این جزیره محل مناسبی برای زادآوری پرستو دریایی است  که امید است با ورود این پرنده به جزیره مذکور، باب ورود این پرنده ها به ایران باز شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۵:۳۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۱
واقعا جالب بود
آخرین اخبار