رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دماوند، گفت: شهرستان دماوند بالاترین درصد قبولی رشته ممتاز خوشنویسی كشور را كسب كرده است.

'رمضان بصیرت' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اعلام این خبر خاطر نشان كرد: برگزاری كلاس های فوق ممتازی برای اساتید خوشنویس این منطقه و گذراندن یك دوره یكساله سبب شد تا شهرستان دماوند در این عرصه در كشور بالاترین درصد قبولی رشته ممتازی خوشنویسی را از آن خود كند.

وی افزود: حاصل این حمایت و تلاش هنرمندان چاپ متون خوشنویسی با مشاركت انجمن خوشنویسان شهرستان است كه تاكنون یك هزار پوستر از آثار آنان به چاپ رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دماوند، با اشاره به ارایه طرح ارتقای شاخص های فرهنگی دولت به مجلس و در نظر گرفتن بودجه برای حمایت از آثار فرهنگی و هنری، اظهار داشت: این اداره در حوزه انسجام بخشی به انجمن ها و ایجاد انگیزه در آنان با رویكرد حمایت با جدیت عمل می كند.

وی افزود: حمایت از آثار هنرمندان این خطه ولایت مدار برای شركت در جشنواره های مختلف، اجرای برنامه های متنوع در سطح شهرستان به همراه رویكرد محصول محور انجام می شود بطوریكه انجمن ها به سفارش اداره و حمایت مالی قادر به تولید محصولات فرهنگی و هنری با كیفیت برتر باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دماوند با برشمردن مزایا و محاسن تولید محصولات فرهنگی در سطح خرد و كلان، خاطر نشان كرد: برای تولید محصولی فرهنگی قطعا باید عوامل اجرایی شناسایی شود كه با این امر و شناسایی استعدادهای منطقه قطعا اتفاق مهمی در منطقه رقم خواهد خورد.

بصیرت، ارتقای سطح هنری هنرمندان با آموزش و بهره مندی از تجربیات سایر پیشكسوتان را یكی دیگر از مزایای تولید محصولات فرهنگی هنری عنوان و تصریح كرد: اشتغالزایی در این عرصه نیز از محاسن بسیار بارز و برجسته این اقدام مدبرانه است كه قطعا مجموعه این اقدامات تاثیر مطلوبی بر ارتقای فرهنگی و هنری جامعه خواهد داشت. /س
برچسب ها: دماوند ، ممتاز ، خوشنویسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.