وزیر امور خارجه کشورمان گفت: صهیونیست ها پیشتاز برکناری دولت سوریه و بر هم ریختگی اوضاع این کشور هستند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی بعدازظهر یکشنبه در نشست مشترک خبری با "ولید المعلم" همتای سوری خود که در راس هیات بلند پایه سیاسی به تهران سفر کرده است، گفت: تعجب می کنم در جایی که رژیم صهیونیستی اینگونه علیه سوریه موضع گیری می کند، چگونه برخی از کشورهای منطقه کاملا هم موضع با آن می شوند.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران با یادآوری اصلاحات صورت گرفته توسط دولت بشار اسد از جمله در رابطه با تدوین قانون اساسی جدید، ایجاد احزاب متعدد و برگزاری انتخابات مجلس افزود: عده ای از مردم سوریه ممکن است برای ایجاد تغییراتی قیام کرده باشند و دولت سوریه هم نسبت به پاسخ دادن به خواسته های مشروع آنان اعلام آمادگی کرده است اما باید فرصت در اختیار آن قرار گیرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند اصلاحات صورت گرفته در سوریه در شرایط عادی نبوده است اما این افراد باید فرصت در اختیار آقای اسد قرار دهند تا وعده هایش را عملی کند.

صالحی با بیان اینکه روز به روز بر دامنه توطئه ها علیه دولت سوریه افزوده می شود و عده ای مانع از ایجاد فرصت برای دولت این کشور می شوند، گفت: به وضوح می بینیم که توطئه ای از سوی چند کشور علیه سوریه آغاز شده که در راس آن رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین سوریه را کشور مهمی دانست که در راس هرم مقاومت در منطقه قرار دارد و از مردم منطقه خواست نسبت به توطئه چیده شده علیه دولت سوریه توجه جدی داشته باشند.

انتهاي پيام/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار