روزنامه الوطن چاپ سوريه يکشنبه نوشت ترکيه با حمايت از نيروهاي شورشي در حلب قصد دارد دوره عثماني را زنده کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه تاکيد کرد اين طرح ترکيه به واسطه حضور نيروهاي سوريه در شهر حلب که در حال پاکسازي اين شهر هستند محکوم به شکست است.
روزنامه الوطن با عنوان "ارتش سوريه پاکسازي حلب و سوريه را از نيروهاي شورشي آغاز کرد"  نوشت عمليات بسيار دقيق در حلب به منظور ريشه کن کردن تروريست ها که برخي از مناطق را به اشغال درآوردند آغاز شده است تا قانون در اين شهر حکمفرما شود و مردم حلب از چنگ تروريست ها رها شوند.
اين روزنامه افزود افراد مسلح از مليت هاي مختلف به فرماندهي ترکيه ،قطر و عربستان در حلب مي جنگند و اين جنگ نيز در طرح آنان براي نابودي سوريه تعيين کننده و سرنوشت ساز است و ترکيه نيز بر اين باور است با پيروزي بر حلب و سقوط اين شهر به دست گروههاي طرفدار اين کشور مي تواند دوره عثماني خود را احيا کند.
اين روزنامه خاطرنشان کرد نيروهاي شورشي بارديگر در تحليل هاي خود اشتباه کردند زيرا مردم حلب به نيروهاي شورشي يا هر مزدور ديگر اجازه نمي دهند وارد شهرشان شوند و کار پاکسازي حلب ظرف چند ساعت با همکاري ارتش و مردم حلب که دست در دست هم با تروريست ها مي جنگند به اتمام خواهد رسيد. 
گفتني است، منابع غربي از تشکيل ستاد مشترک ويژه متشکل از افسران سازمانهاي جاسوسي امريکا ، انگليس و ترکيه براي فرماندهي « نبرد حلب » در سوريه خبر دادند. راديو نروژي «اوستن » اعلام کرده بود ستاد مشترک افسران امريکايي ، انگليسي و ترک گروههاي مسلح را که بر تعدادي از محله هاي شهر حلب مسلط شده اند فرماندهي مي کنند. شماري از افسران سازمان جاسوسي مرکزي آمريکا ( سيا ) و سازمان جاسوسي ام آي -6 انگليس و همچنين شماري از افسران اطلاعاتي و نظامي ترک و تعدادي از افسران جدا شده از ارتش سوريه در اين ستاد مشترک حضور دارند.


برچسب ها: سوریه ، الوطن ، حلب ، ترکیه ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار