كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت قم گفت: مصرف زولبیا و بامیه به علت تركیب قند ساده، احساس گرسنگی و تشنگی را افزایش می دهد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، علی اكبر حق ویسی اظهار داشت: در وعده سحری از مصرف زولبیا و بامیه خودداری شود‌، زیرا با تركیب قند ساده و شیرینی بالای آن‌، قند خون را به سرعت افزایش می دهد و گرسنگی زودرس را ایجاد می كند.
وی افزود: این شیرینی سنتی باعث اضافه وزن و چاقی می شود و افراد مبتلا به دیابت، چاق و چربی خون بالا، تا حد ممكن از مصرف این نوع شیرینی‌ها پرهیز كرده و درصورت تمایل، به مقدار كم مصرف كنند.
حق ویسی، ادامه داد: در این نوع شیرینی ها از روغن نباتی جامد استفاده می شود ، كه روغن نباتی به‌علت داشتن مقادیر بالای اسید‌های چرب اشباع، مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان زا به‌شمار می‌روند و برای سلامتی مضر است.
كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت قم، افزود: این نوع شیرینی را در یخچال یا محل خشك و خنك نگهداری كنند و از نگهداری طولانی مدت آن خودداری كنند.
وی، غذاهای حاوی كربوهیدرات های پیچیده،مواد مغذی مختلف، میوه، سبزی ها، انوع ویتامین ها و آب كافی را ازجمله تغذیه مناسب در این ماه مبارك رمضان برشمرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.