رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: شرکت لوله سازی اهواز به عنوان یکی از برترین شرکتهای لوله سازی کشور در شرایط تحریم، در بخش بومی سازی بسیار موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، عبدالرسول پورعباس صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز دانشگاهی علمی کاربردی لوله سازی اهواز توجه دولت در جهت توسعه این دانشگاه در سراسر کشور در دو سال اخیر را یادآور شد و  اظهار کرد: دولت فعالیت خود را در دو بخش متمرکز کرد.

بخش اول تولید علم و دانش و بخش دوم که ماموریت دانشگاه علمی و کاربردی است بحث تولید مهارت است.
وی افزود: تولید علم و مهارت باید به موازات هم حرکت کنند زیرا در صورت تولید علم بدون پرورش نیروی ماهر همانند آهن پاره بدون استفاده می شود.

پور عباس، نیروی ماهر را سر لوحه توسعه هر کشوری خواند و گفت: امروزه  از کشوری به عنوان کشور پیشرفته نام برده می شود که 60 درصد آن را نیروی انسانی ماهر تشکیل دهد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور از تولید دو میلیون متر مربع فضای آموزشی در کل کشور توسط دانشگاه متبوع  خود خبر داد و اظهار کرد: بخش اعظم فضای آموزشی به وجود آمده در سطح اماکن تولیدی و کارخانجات  بوده زیرا در برخی کارخانجات فضا و امکانات آموزشی چند برابر امکانات دانشگاه های کشور است.

عباس پور در ادامه دلسوزی و تعهد مدیران را همواره منشا تحول در تمامی  عرصه ها در کشور عنوان کرد و گفت: تجربه و شواهد حاکی از این است که هر وقت مدیری با دلسوزی و احساس مسئولیت تلاش کرد همواره تحولی در مجموعه خود به وجود آورده و  این امر در شرکت لوله سازی اهواز که زمانی به دلائل مختلف در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود و هم اکنون به شکوفایی رسیده به خوبی مشهود است.

وی به بسترهای آموزشی استان خوزستان در زمینه توسعه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان در حوزه های مختلف از جمله حوزه صنعت نفت، آب و انرژی، جهانگردی، کشاورزی و خرما، صنعت دریا و حمل و نقل، کارخانجات تولیدی متعدد، وجود بنادر و ... بستر برای توسعه دانشگاه علمی و کاربردی فراهم است به همین دلیل می طلبد که سرعت رشد این دانشگاه را در خوزستان بالا ببریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی پتانسیل موجود در لوله سازی اهواز در زمینه توسعه دانشگاه علمی کاربردی را بسیار خوب توصیف و اعلام آمادگی کرد به تناسب رشد و توسعه رشته های مورد نیاز این شرکت در مرکز علمی کاربردی آن مجوزهای لازم برای فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صادر شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.