عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: رشد فعلي جمعيت كشور نشانگر پير شدن جامعه در آينده است و بايد در زمينه كنترل جمعيت اصلاحاتي انجام شود.

ضرغام صادقي نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برداشتن محدوديت براي خانواده‌هايي كه توانايي داشتن فرزند بيشتر را دارند، گفت: وضعيت رشد جمعيت در حال حاضر بيانگر پير شدن جمعيت كشور در آينده است و به همين منظور بايد در مباحث مربوط به تنظيم جمعيت اصلاحاتي انجام شود.

وي با تاكيد بر اينكه براي ترميم جمعيت نيازمند به تعديل سياست‌هاي كنترل جمعيت هستيم، تصريح كرد: براي بهبود وضعيت جمعيت در آينده بايد برنامه‌هاي مدون و هدفمندي اجرا شود تا با مشكل كمبود و يا ازدياد جمعيت روبرو نشويم.

صادقي در ادامه افزود:‌ براي تنظيم و كنترل جمعيت بايد جلسه‌‌هايي بين كميسيون اجتماعي، فرهنگي و بهداشت و درمان برگزار شود تا برنامه‌ها و اولويت‌ها شناسايي و تصميمات لازم گرفته شود.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان كرد:‌ براي كنترل جمعيت بايد اطلاعات دقيق را اخذ نمائيم تا بتوانيم در زمينه رشد جمعيت راهكارهاي مناسب را اتخاذ كنيم تا كشور متحمل ضرر و زيان  در بحث تعديل كنترل و تنظيم جمعيت نشود البته بايد توجه داشت كه سياست‌هاي تشويقي در اين زمينه بسيار موثر است.

انتهاي پيام/س3

 

برچسب ها: صادقی ، نماینده ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار