فعال حقوقي عربستاني تصریح کرد: مقامات آل سعود به دروغ اعتراضات مردمي در شرق عربستان را به ايران نسبت مي‌دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  ، عبدالله عبدالباقي در گفتگوي زنده با شبکه تلويزيوني بي‌بي‌سي عربي از قطيف عربستان درباره نقض حقوق بشر در اين کشور گفت: تنش‌ها مدت‌هاي طولاني است که در شرق عربستان ادامه دارد و اين تنش‌ها پس از بازداشت شيخ نمر النمر تشديد شده است. جوانان از وضع کنوني راضي نيستند، به ويژه آنکه نيروهاي امنيتي از گلوله‌هاي جنگي براي مقابله با معترضان استفاده مي‌کنند و شمار زيادي از جوانان کشته و زخمي شدند. شب گذشته نيز شماري از جوانان زخمي شدند.

محمد کاظم الشاخوري از جوانان عربستاني است که گلوله نيروهاي امنيتي به گردن وي اصابت کرده و به بيمارستان منتقل شده و با وضع وخيمي روبروست. 

نيروهاي امنيتي به شدت تظاهرات مسالمت آميز مردمي را سرکوب مي‌کنند. متاسفانه نيروهاي امنيتي به جاي آنکه از ماشين‌هاي آب پاش و گلوله‌هاي پلاستيکي براي متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کنند،گلوله‌هاي جنگي به کار مي‌برند. شکي در اين نيست تا زماني که مقامات رژيم به خواسته هاي معترضان توجه نداشته باشند و مشکلات شيعيان در شرق عربستان پايان نيابد،تظاهرات مردمي ادامه خواهد داشت. اقدام رژيم در دادن بعد طايفه اي به اين خواسته ها شرم آور است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا اظهارات مقامات سعودي مبني بر اين که تظاهرات مردمي در شرق عربستان با دخالت‌هاي ايران مرتبط است؟افزود: هميشه مقامات سعودي از برگه ايران استفاده مي‌کنند. اين اعتراضات ارتباطي با اين کشور ندارد. مردم اين منطقه خواسته‌هاي معمولي مطرح مي‌کنند. به رغم اين که مردم شرق عربستان بر روي اقيانوسي از نفت خوابيده‌اند ولي از ساده‌ترين حقوق خود محروم و جوانان در اين منطقه بيکار  و با مشکلات زيادي دست به گريبان هستند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار