استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران گفت: اقناع فرهنگي جوانان مبني بر اهميت تشکيل خانواده يکي از راهکارهاي جلوگيري از تنزل جمعيت کشور است.


ابراهيم فياض استاد جامعه شناس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در راستاي افزايش نرخ رشد جمعيت کشور اظهار داشت: محوري‌ترين اصل اين موضوع به خانواده بر مي گردد. اگر بنيان خانواده سست شود، مسلما بر روابط زناشويي زوجين اثر نامطلوب مي گذارد و زن و شوهر نسبت به هم سرد واحساس عدم مسئوليت پذيرش فرزند به وجود مي آيد.

وي با بيان اينکه بايد بحث اقتصادي و مشکل جوانان براي مسکن حل و موانع برداشته شود، گفت: بخش زيادي از درآمد زوجين صرف اجاره مسکن و پرداخت اقساط سنگين مي‌شود و جوانان را از فراهم کردن امکانات براي آينده فرزندانشان نااميد مي‌کند.

فياض با بيان اينکه مي بايست جوانان را به لحاظ فرهنگي اقناع کنيم که بنيان خانواده به مراتب مستحکم تر و بهتر از روابط آزاد مرد و زن است، تصريح کرد: متاسفانه بسياري از شبکه هاي ماهواه اي با پخش سريال هاي کاذب سعي در تضعيف بنيان خانواده و رواج رابطه آزاد دختر و پسر دارند که اين مسئله به تدريج آثار سو و زيانباري براي جامعه به دنبال دارد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: دولت و مجلس مي بايست ابعاد و زير ساخت هاي اين هدف را مهيا کنند و جلوي بي اخلاقي هاي فرهنگي و مذهبي در کشور گرفته شود تا ساختارها اصلاح شود.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: فیاض ، استحکام ، بنیان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار