نهمين دوره كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي از 12 تا 14 مرداد ماه در حالي در استانبول برگزار مي‌شود كه قصد دارد با برگزاري پنل‌هاي ويژه متضاد با آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران، سياست‌هاي فرقه ضاله بهائيت و معاندان جمهوری اسلامی ایران را پیاده سازی کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، نهمين دوره كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران‌شناسي از 12 تا 14 مرداد در شرايطي در استانبول برگزار مي‌شود كه اين شهر براي اولين بار ميزبان اين كنفرانس ضدايراني و ضداسلامي شده است و هشت دوره قبلي آن در شهرهايي همچون لندن و لس آنجلس برپا شده بود.

برگزاركنندگان اصلي و لايه‌هاي پنهاني اين كنفرانس با طراحي پنل‌هايي در جهت اهداف و سیاست‌های صهيونيست‌ها، بهائيان، عناصر منافق و جريان ورشكسته سلطنت‌طلب بحث‌هايي را مورد بررسي قرار مي‌دهند تا دشمني خود را با ملت ايران ثابت کنند. 

*شبکه اطلاعاتي و سياسي اسرائيل

در اين كنفرانس يك پنل ويژه با موضوع «بررسي رابطه ايران و اسرائيل» پيش‌بيني شده كه «فرهاد كاظمي» از «دانشگاه نيويورك» مدير آن است و «اورلي رحيميان» كه استاد دانشگاه اسرائيلي «گيو» است براي مدعوين ايراني و ديگر حاضران درباره چگونگي ايجاد رابطه ميان ايران و اسرائيل سخنراني خواهد كرد، حضور عناصر صهيونيست و پژوهشگران اسرائيلي در دوسالانه مطالعات ايران‌شناسي البته پديده نويني نيست؛ چنانكه «روزنامه كيهان» سال 1386 در خبر ويژه‌اي از فعاليت يك جاسوس دانشگاهي صهيونيست در ايران تحت عنوان «ايران‌شناس» و در پوشش محقق «انجمن ايران‌شناسي فرانسه» پرده برداشت و فاش كرد كه اين فرد (ماركوس ميشائيلز) پس از شكار چند فعال دانشگاهي و دعوت آنان به دوسالانه ايران‌شناسي مقدمات تخليه اطلاعاتي آنان را فراهم آورده است.

با نگاهي به لايه‌هاي پوششي كنفرانس به اصطلاح مطالعات ايران‌شناسي نكات قابل توجهي به چشم مي‌خورد كه از جمله آن مي‌توان به منابع مالي اين كنفرانس اشاره كرد كه از سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا مهره‌هاي ورشكسته دربار و فرقه ضاله بهائيت با در اختيار گذاشتن منابع مالي هنگفت امكانات گسترده‌اي را براي اين كنفرانس در شهر استانبول فراهم كرده‌اند. 

*پول ملت عليه ملت

بر اساس اخبار دريافتي، رضا ربع پهلوي به همراه فرح ديبا بيوه و اشرف خواهر شاه مخلوع ايران، پس از آنكه متوجه مي‌شوند منابع مالي اين كنفرانس ضدايراني در سال جاري با مشكل مواجه شده است با كمك به فعالان حاضر در لايه‌هاي مختلف اين كنفرانس بخشی از اهداف خود را که همان تلاش برای مقابله با انقلاب اسلامي است را در دستور کار این کنفرانس قرار ‌دهند.  

*اسرائيل و بهائيت

از سوي ديگر فرقه ضاله بهائيت كه خاستگاه اصلي آن در سرزمين‌هاي اشغالي است با هدفي ديگر كه همان دين‌ستيزي و اسلام‌ستیزی است بخش ديگری از منابع مالي اين كنفرانس را همچون دوره‌های گذشته تامين مي كند تا كنفرانس استانبول تمام جوانب ضدايراني و ضدديني را در استانبول تركيه دربرگيرد.

*ترکيه؛به گماني زني ها پايان دهد

بر اساس اين گزارش؛ عده‌اي از مطلعين سياسي بر اين عقيده‌اند كه اين اتفاق يعني برگزاري كنفراس ضدايراني و اسلام‌ستيز ايران‌شناسي در استانبول از روي آگاهي دولتمردان تركيه صورت گرفته است و تعدادي هم مي‌گويند كه اين امر ناآگاهانه انجام شده است. انتظار می‌رود مقامات دولتی ترکیه و شهرداری استانبول در واکنشی صریح نسبت به ابطال مجوز برگزاری این کنفرانس به گمانه‌زنی‌ها در این خصوص پایان دهند. اخبار و اطلاعات موجود از دعوت برخي عناصر داخلي که بعضا ناآگاهانه دعوت شده اند،حکايت دارد که مسئولين ذيربط بايد سريعا با واکنش سريع و قاطع مانع چنين رخداد شومي شوند. دستگاه سياست خارجي کشور نيز بايد حساسيت لازم را در اين زمينه به سرعت نشان دهد.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار