اولین کلینیک تخصصی توان افزایی ذهن کشور با جدیدترین متد علمی دنیا و کادر علمی متخصص تا پایان سال جاری در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات؛ دکتر علی شیخانی ،رئیس دانشکده مهندسی پزشکی این واحد دانشگاهی گفت:مرکز توان افزایی ذهن از پروژه های         (CAST) دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات با تجهیزات منحصربه فرد از جمله دستگاه های نروفیزیک برای افزایش توان ذهنی افراد ، انجام پروژه های تحقیقاتی و نیز تمرینات ذهنی برای بیماران خاص درنظرگرفته شده است.

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات جنبه های تحقیقاتی این طرح را از مهم ترین اهداف مرکز توان افزایی ذهن دانست و افزود: مهم ترین هدف تاسیس مرکز توان افزایی ذهن کاربردی کردن مباحث علمی ، انجام طرح های تحقیقاتی و دانش بنیان در سطح پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری است.

به گفته وی در حال حاضر پروژه های تحقیقاتی متعددی در ارتباط با کودکان مبتلا به اوتیسم و کودکان پیش فعال در سطح کارشناسی ارشد و دکتری تعریف شده و نتیجه این پروژه ها به صورت نرم افزارهای تحقیقاتی در کلینیک  توان افزایی ذهن عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که مرکز توان افزایی ذهن تنها منحصر به افراد بیمار نیست افزود:افرادی که احساس می کنند از تمرکز ذهنی خوبی برخوردار نیستند با مراجعه به این مرکز و انجام درمان های خاص و با کمک گرفتن از نرم افزارهای مدرن در این کلینیک می توانند تمرکز ذهنی خود را تقویت کنند.

دکتر شیخانی با بیان این مطلب که مرکز توان افزایی ذهن واحدعلوم وتحقیقات با شیوه های نوین علمی و با کادر مجربی از پزشکان،روان پزشکان ، نرولوژیست ها و محققان مهندسی پزشکی از سراسر کشور فعالیت خواهندکرد، گفت: این مرکز ، منحصربه فردترین تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی و نرم افزارهای جدید دنیا را در جهت ارائه خدمات آموزشی،خدمات پزشکی و تحقیقاتی خریداری کرده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.