وکيل پايه يک دادگستري گفت: نمايندگان مجلس بايد بدون هرگونه ترس و واهمه يا اضطراب در کليات مسائل کشور ورود كرده و ا نتقاد کنند.

امين صيادي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهار نظر و راي خود کاملا آزاد هستند اظهار داشت: مصونيت قضايي براي نمايندگان امتياز ويژه اي محسوب مي‌شود که از اين طريق شفاف سازي اذهان عمومي شكل مي‌گيرد.

اين وکيل پايه يک دادگستري با بيان اينکه نمايندگان مجلس به عنوان وکلاي ملت بايد بتوانند اقدامات سوء مديران و مسئولان کشور را مطرح كنند ادامه داد: اطلاع رساني نمايندگان و  تحقيقات لازم درباره مسائل مختلف راه را بر تخلفات احتمالي مي بندد.

صيادي در مورد اصل 86 قانون اساسي تصريح کرد: نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهار نظر و راي خود کاملا آزاداند و نمي‌توان آنها را به نظراتي که در مجلس اظهار کرده اند و با آرايي که در مقام ايفاي وظايف نمايندگي خود داده اند تعقيب يا توقيف کرد.

اين کارشناس مسائل حقوقي معتقد است که با همان استدلالي که نمي‌توان يک قاضي يا دادستان را در اعلام جرم بي نتيجه مورد تعقيب قرار داد، به همان نسبت هم نمي‌شود نمايندگان مجلس را به دليل اظهار نظر درباره مسائل مختلف فارغ از درست يا اشتباه بودن آن تحت تعقيب قرار داد.

وي تصريح کرد: دليل اين مصونيت نبود عنصر قانوني جرم و همچنين فرض عدم سوء نيت نمايندگان است.

اين وکيل پايه يک دادگستري با بيان اينکه اگر نماينده در انجام امور خود با ترس و واهمه مواجه باشد خلاف نظر قانون اساسي است خاطر نشان کرد: نمايندگان مجلس بايد بدون‌ هرگونه ترس و واهمه يا اضطراب در کليات مسائل کشور ورود كرده و ا نتقاد کنند.

"انتهاي پيام"/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار