ترکيه، عربستان و قطر شرکاي استرات‍ژيکي که براي براندازي دولت بشار اسد و تجزيه کشور سوريه از هيچ اقدام خصمانه‌اي فرو گذار نيستند و در اين راستا، غرب با کمک مثلث منطقه پايگاه‌هاي نظامي "nerve center" را براي تجهيز تروريست‌ها داير کرده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي  باشگاه خبرنگاران، سه کشور ترکیه، عربستان و قطر در اقدام مداخله‌جویانه و در سايه حمايت آمريکا و غرب،  پایگاهی نظامی برای حمایت از افراد مسلح تروریست سوریه تاسیس کرده‌اند.

 این پایگاه  در چارچوب فعالیت مرکزی به نام" nerve center"  یا مرکز اعصاب که با مشارکت کشورهای خاورمیانه‌ای هم پيمان با آمريکا و غرب فعالیت می‌کند ایجاد شده است.

 این مرکز نظامي در شهر "آدانا" در جنوب ترکیه واقع شده و 100 کیلومتر با مرز سوریه فاصله دارد.

 این پایگاه بعد از آن تشکیل شد که "عبدالعزیز بن عبدالله آل سعود" معاون وزیر خارجه عربستان سعودی به ترکیه سفر و در این سفر تقاضای ایجاد پایگاه را به مقامات آنکارا ارائه کرد.

 بر اساس اخبار، پايگاه "نرو سنتر" برای ساقط کردن حکومت بشار اسد فعالیت می‌کند و دلیل اصلی تشکیل اين  پایگاه سري از سوي آمريکا و غرب در ترکیه نيز همين امر اعلام شده است.

 پیشتر هم گزارش‌های متعددی درباره ارسال سلاح از آمریکا به ویژه موشک‌های زمین به هوا توسط واشنگتن به شورشیان سوری منتشر شده بود.

 گفتني است، یک خبرگزاری غربی به نقل از منابع خود در کشورهای حوزه خلیج فارس از اقدام ترکیه در ایجاد پایگاه سری با همکاری قطر و عربستان سعودی برای ارائه کمک‌های نظامی و مخابراتی به شورشیان سوری خبر داد.

 در همین رابطه یک منبع خبری ديگر در دوحه گفت:  ترکیه از لحاظ نظامی این پایگاه را کنترل کرده و هماهنگ کننده اصلی است. اگر یک مثلث را در نظر بگیرید در این مثلث ترکیه در راس قرار داشته و قطر و عربستان سعودی در پايین آن قرار دارند و اين پازل توسط آمريکا، غرب و رژيم غاصب صهينويستي چيده  شده است.

بر همین اساس، عربستان و قطر که در امر مسلح کردن  تروريست‌ها در منطقه نقشی فعال داشته‌اند اکنون نیز حضوری فعال در امر مسلح کردن شورشیان سوری دارند.

 در گذشته خبرهای متعددی درباره ارسال سلاح از سوی کشورهای عربستان، قطر و ترکیه به شورشیان سوری منتشر شده بود اما ترکیه بطور رسمی ارسال سلاح به شورشیان سوری را تکذیب کرده و اين در حالي است که اين پايگاه مخفي با صرف هزينه‌هاي گزاف از سوي کشورهاي غربي _عربي داراي پيشرفته‌ترين تجهيزات مخابراتي و تسليحاتي بوده که براي تجهيز و آموزش شورشيان معارض با دولت سوريه تمامي تسهيلات لازم را در اختيار آنان قرار مي‌دهد.

 لازم به ذکر است، منابع خبری اطلاع داده‌اند که شما در هنگام ورود به شهر آدانا با یک آمریکای کوچک مواجه می‌شوید چون در این شهر تمامی امکانات و تجهيزات آمریکایی است، از همین رو پایگاه "nerve center " با اطلاع و مجوز آمریکا، غرب و مثلث منطقه در آدانا براي تجهيز تروريست‌ها در منطقه تشکیل شده است.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: ترکیه ، پایگاه ، عربستان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار