سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از پایان مرمت حمام تاریخی باغ فین کاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران "اصفهان حسین یزدانمهر" با بيان اين مطلب  افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شد.

وی گفت : مرمت حمام باغ فین در دو بخش پشت بام و داخل حمام صورت گرفت .

به گفته وی آوار برداری و سبک سازی لایه های فرسوده بام،برچیدن پالانه خشتی روی گنبدها،در آوردن بند فرسوده گچ،دوغاب ریزی به صورت کف مال روی گنبدها،اجرای پالانه روی سطح صاف،اجرای اندود غوره گل به روش سنتی با کاه گندم به همراه شیب بندی های لازم و اجرای اندود کاهگل نهایی از اقداماتی بود که برای مرمت پشت بام حمام انجام گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان ادامه داد: تراشیدن گچ و خاک روی سطوح عمودی ،سفید کاری گچ روی سطوح عمودی از جمله اقدامات مرمتی داخل حمام بود که برای از بین بردن یادگاریهایی که گردشگران روی دیوار حمام نوشته یا حکاکی کرده بودند،صورت گرفت.

یزدانمهر یادآور شد: در قسمت جنوبي باغ فین کاشان , دو حمام وجود دارد كه به حمام كوچك وبزرگ معروف است ، حمام كوچك از آثار دوره صفويه و همراه با بناي اوليه باغ فين بنا گذاشته شده است و حمام بزرگ در دوران قاجاريه به وسيله فتحعليشاه ساخته شده است . حمام بزرگ مخصوص امرا و حمام كوچك اختصاص به استفاده خدام داشته است.

یاد آور می شود: اميركبير در گرمخانه حمام كوچك و در كنار حوض مـرمـريني كـه در ميان گرمخانه وجود دارد به قتل رسيد ./ب


برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، مرمت ، حمام فین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.