معاون شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران از ارسال طرح موضعی پردیس خودرو به کمیسیون ماده 5 خبر داد.



به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران سهیلا صادق زاده  با بیان این مطلب گفت : وجود اراضی وسیع در حاشیه جنوب غربی منطقه 18، دسترسی مناسب از بزرگراه آزادگان و 76 متری سعیدآباد (جاده ساوه) از یک طرف و از طرف دیگر نیاز به ارائه خدمات در سطح کلانشهر در زمینه خودرو از جمله نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی، تعمیرگاه های تخصصی و پردیس اتومبیل از جمله اهداف احداث این مجموعه بود .

وی افزود : درهمین راستا بخشی از اراضی به منظور احداث پردیس خودرو در نظرگرفته شد که در ارتباط با آن احداث ترمینال مترو به عنوان مبدا خط 3 و ترمینالهای مسافربری بین شهری و حوزه شهری مکمل دسترسی مناسبتر و عرضه خدمات مرتبط  نیز پیش بینی شده است .

صادق زاده با اشاره به چشم انداز تعیین شده برای این طرح موضعی اظهار کرد: این پهنه از لحاظ کالبدی و عملکردی مجموعه ای شاخص در مقیاس شهر ، کشور و منطقه بین المللی ایران است و مرکز هم افزایی و نو آوری در موضوعات مرتبط با تولید و مصرف خودروست و با توانایی جذب مخاطبانی تخصصی و عمومی این قابلیت را دارد تا مرکز تجمع هر گونه فعالیت پیشتازانه مرتبط با خودرو باشد .

معاون اجرایی  شهرسازی و طرح های شهری تصریح کرد : این طرح هم اکنون در کمیسیون ماده 5 است تا مراحل تصویب آن انجام شود .

صادق زاده تصریح کرد  : سامان دهی سفرهای شهری و بین شهری ورودی و خروجی از تهران با توجه به نقش دروازه ای منطقه 18 از طریق احداث پایانه های استانی و حوزه شهری و همچنین تجمیع خدمات وابسته به خودرو در سطح کلانشهر تهران با استفاده از دسترسی های سریع و وجود اراضی مناسب از جمله راهبردهای این طرح است .

وی افزود : تبدیل سفرهای ورودی به تهران به وسایل نقلیه سریع(مترو) و توزیع آن در سطح شهر تهران از طریق استقرار پایانه مترو خط 3 تهران و نیز ایجاد فضای مناسب گردشگری و اوقات فراغت برای مسافران از طریق احداث چهارباغ 60 متری عمرانی در بخش شمالی این طرح و ورزشگاه بزرگ منطقه در مجاورت آن از دیگر اهدافی است که به این مظور پیش بینی شده است .

صادق زاده در ادامه گفت : با اجرای این طرح فضایی مناسب برای عرضه خدمات تخصصی اتومبیل در سطح شهر تهران و نمایشگاه تولید کنندگان خودرو در کشور ایجاد و همچنین سفرهای حوزه شهری و استانهای جنوبی کشور، با استفاده از پایانه های مسافربری حوزه شهری و بین شهری ساماندهی خواهد شد.
برچسب ها: فضا ، مناسب ، تخصصی ، اتومبیل ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار