تولید فراورده های مالت در تنها کارخانه مالت سازی صنعتی کشور در استان چهارمحال و بختیاری، 30 درصد افزایش داشت.

مدیرعامل کارخانه به مالت هفشجان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 400 تن فرآورده های مالت، شامل پودر مالت، عصاره مالت، مالت تیره، پودر عصاره مالت و پودر جوانه گندم، در این کارخانه تولید و روانه بازار شد.

محمد رستمی افزود: دانه مالت، دانه جو فراوری شده جوانه زده است که در تولید ماء الشعیر، بیسکوئیت، شکلات، داروهای تقویتی و مواد آرایشی  استفاده می شود.
وی، با بیان اینکه این مقدار تولید، 20 درصد ظرفیت این کارخانه  است، گفت: تولیدات این کارخانه در بخش سوپرمارکتی هم به دلیل راه اندازی خط بسته  بندی کارخانه، 100 درصد افزایش یافته است. 
به گفته رستمی؛ این کارخانه، ظرفیت توسعه تولید تا 24 هزار تن دانه و فرآورده های مالت را دارد.
وی گفت: فن آوری ساخت کارخانجات مالت سازی در اختیار کشورهای اروپایی است و شرکت های آلمانی و هلندی، 10 میلیون یورو برای ساخت این واحد درخواست کردند، اما شرکت های فنی مهندسی داخلی، با طراحی ابتکاری و با 30 درصد هزینه پیشنهادی اروپائیها، این طرح را در مدت دو سال ساختند.
مدیرعامل کارخانه به مالت هفشجان، به 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و شبکه بانکی در ساخت این طرح اشاره کرد و افزود: هم اکنون در این کارخانه،  400 کارگر و مهندس بومی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.
رستمی گفت: در طرحی ابتکاری برای رهایی از آثار تحریم، سال گذشته برای تأمین بخشی از  نیازهای این کارخانه، 50 تن بذر جو مناسب برای تولید مالت، در بین کشاورزان استان  توزیع شد.
نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور، 2 سال پیش در شهر هفشجان، به  فاصله 15 کیلومتری شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری، به بهره برداری رسید./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان نعمت الهی
۰۸:۵۱ ۳۰ دی ۱۳۹۳
با سلام
احتراما اینجانب در زمینه تولید جوانه های مختلف مانند جوانه گندم فعالیت دارم
خواهشمند است در صورت مقتضی جهت تامین بخشی از مواد اولیه تان با بنده تماس بفرمایید.
با تشکر احسان نعمت الهی