از محل هدفمندی یارانه ها بودجه قابل توجهی جهت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرها و افزایش سطح خدمات در روستاها منظور می شود که مبلغ آن طی ماه جاری به تصویب خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران طرح پزشک خانواده طرحی که چندین سال به صورت پایلوت درسه استان کشور اجرا شده و با موفقیت آمیز اجرا شدن آن قرار شد تا در کل کشور تعمیم یابد و هر هفته یک استان تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گیرد تا این لحظه شهرهای زیادی تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند و در حال حاضر پایتخت برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده است تا جمعیت 10 میلیونی پایتخت تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گیرند.
وزیر بهداشت طی سخنان خود گفته در سطح یک برنامه پزشک خانواده ویزیت بیمار رایگان است و در سطوح 2 و 3 فقط 5 درصد فرانشینی را پرداخت میکند.
وحید دستجردی پزشک خانواده را امین و مشاور مردم ایران دانست و تاکید کرد پرونده الکترونیک سلامت که در برنامه پزشک خانواده برای افراد تشکیل می شود در سطح ارجاعی بهترین صفات سلامتی را با کمترین هزینه برای مردم مهیا می کند.
محمد باقر هداوند مدیر عامل صندوق بیمه خدمات درمانی با اشاره به حمایت از طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: مبالغی از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به سازمان های بیمه گر پرداخت می شود که این مبالغ صرف استقرار نظام ارجاع پزشک خانواده در شهرها و افزایش خدمات بیمه روستایی در روستاها می شود.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس نظرات کارشناسی و بودجه های مورد نیاز برای اجرای طرح های فوق الذکر مبالغی جهت تامین اعتبار پیشنهاد شده است؛اما مبلغ دقیق بودجه ای که به آن اختصاص داده می شود طی ماده جاری تصویب خواهد شد.
اجرای طرح پزشک خانواده کمک می کند تا افراد فقط دغدغه بیماری خود را داشته باشند و دیگر نگران پرداخت هزینه های درمانی خود نباشند علاوه بر این موضوع صف های طولانی در بیمارستان های تهران نیز حذف می گردد./ل
برچسب ها: بودجه ، یارانه ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.