به دلیل بار ترافیکی سنگین و فوق سنگین در بزرگراه آزادگان ،تمامی لایه های آسفالت این معبر بزرگراهی با استفاده از مصالح شکسته کوهی انجام می شود.



به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت : تعداد خودورهایی که در طول سال از بزرگراه آزادگان عبور می کنند از نظر حجم عبوری بسیارزیاد است ، به همین دلیل زیرسازی و روسازی این معبر باید تحمل تعداد بار و وزن وارده را داشته باشد .

وی با بیان اینکه این مساله در کمیته زیرسازی و روسازی معاونت فنی و عمرانی متشکل از مهندسان مشاور و اساتید دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت افزود : پس از بررسی های صورت گرفته ، مصالح شکسته کوهی برای آسفالت بزرگراه آزادگان بهترین گزینه درنظر گرفته شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان ساخت : مصالح کوهی مناسب در مقابل مصالح رودخانه ای که عموما برای آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد ، درصد شکستگی بالاتری داشته و مقاومت بیشتری در برابر عوامل جوی و میزان بار وارد آمده از خود نشان می دهند و عمر بالاتری خواهند داشت.

حسینی اظهار کرد : تا کنون در مجموع 7 کیلومتر از مسیر 15 کیلومتری  بزرگراه آزادگان ، در بخش های مختلف آسفالت شده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار