برای نخستین بار در كشور قفل مخصوص به جای اصلی كردن مقره در استان زنجان طراحی و ساخت است.

دبیركمیته تحقیقات شركت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان گفت: یكی از فعالیت های ایجاد و نگهداری شبكه های 20 كیلوولت، اصلی كردن مقره می باشد كه هدف از آن بستن سیم آلومینیومی 20 كیلوولت به مقره ثابت است.

كابلی افزود:این اقدام معایب زیادی به همراه دارد كه از جمله آن صرف وقت و هزینه های زیاد است.

وی به هدف ساخت قفل مخصوص به جای اصلی كردن مقره اشاره كرد وادامه داد: هدف از این اجرای طرح ساخت قفل مخصوصی به جای اصلی كردن می باشد كه روی مقره قرار گرفته و با حركت یك ضامن یا بستن پیچ ، روی سیم و مقره قفل و به راحتی نیز باز می شود.

دبیر كمیته تحقیقات شركت توزیع نیروی برق استان زنجان سرعت در بستن و باز كردن اصلی كردن مقره و در نتیجه تسریع در احداث شبكه رااز جمله مزیت های اجرای این طرح اعلام كرد و افزود: كاهش انرژی توزیع نشده به دلیل كاهش زمان خاموشی های ناشی از تعمیرات،كاهش خطرات و بهبود مسائل ایمنی به دلیل كاهش زمان كار با شبكه از دیگر مزیت های این طرح است.

كابلی بااشاره به اینكه این طرح برای نخستین بار در كشور توسط شركت توزیع برق استان زنجان اجرا شده و مراحل پایانی خود را طی می كند، تصریح کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 55 میلیون ریال در نظر گرفته شده است كه اجرای آن از ابتدای امسال آغاز شده و به زودی و با انجام كارهای تكمیلی به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت این قفل، صرفه جویی سالانه حدود 300 میلیون ریال هزینه و سه هزار نفر ساعت زمان را در پی دارد./س

برچسب ها: ساخت ، قفل ، مخصوص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.