مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان گفت: 7دستگاه ابشیرینکن روستایی در سال جاری توسط مشاوران در دست مطالعه است که با احتساب آبشیرینکن های موجود تعداد آن ها به 20 دستگاه خواهد رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه استفاده از فنآوری و تکنولوژی شیرین سازی آب دریا از طریق آبشیرینکن ها به ظرفیت 31 هزار و 690 مترمکعب در شبانه روز در سطح روستاهای استان هرمزگان در دست اجرا یا در حال بهره برداری است یادآور شد: بیشترین تعداد آبشیرینکن ها به دلیل کمبود منابع آبی و کیفیت نامطلوب آب ناشی از خشکسالی ها در روستاهای بندرلنگه در دست اجرا ومطالعه است.

وی ادامه داد: در شهرستان های بندرعباس نیز دو دستگاه آبشیرینکن در روستاهای کشار و رضوان به ترتیب با 20 و 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که پیش بینی می شود آبشیرینکن روستای رضوان در هفته دولت به بهره برداری برسد.

حمزه پور افزود: در روستاهای رمچاه ، کووهای لافت و سوزا هم آبشیرینکن هایی در دست بهسازی واحداث است که با بیشرفت فیزیکی مطلوب دو دستگاه از ان ها در دهه فجر و هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان گفت:آبشیرینکن های مجتمع سیاهو بندرعباس ،مجتمع دیوان و حسینه، پدل و لمزان روستاهای منشعب از خط محرم در محدوده روستای مقام چیروئیه و گرزه در بندرلنگه و همچنین گابریک در شهرستان جاسک در دست مطالعه است که با پایان یافتن طرح مطالعاتی آن ها امسال به مناقصه می روند.

حمزه پور بیان داشت: در مقابله با خشکسالی ها ، کمبود منابع آبی و کاهش کیفیت آبشرب روستاها یکی از مهمترین راهکارهای تامین آب شرب روستاها باتوجه به ظرفیت بیکران آب دریا، استفاده از آبشیرینکن هاست که شرکت آب و فاضلاب روستایی اهتمام ویژه ایی به این موضوع دارد./س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.