مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: توانمندی نیروی کار با کسب مهارت بهترین و برنده‌ترین نیروی توسعه هر کشور است که می‌تواند زمینه تعالی آن جامعه را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  کلام‌الله صفری دیروز در مراسم گرامیداشت روز ملی مهارت در اردبیل افزود: تنها آموزش شرط نیست بلکه مهارت‌آموزی باید متناسب با نیاز جامعه باشد تا افراد ماهر و توانمند بتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

وی گفت: ‌نظام آموزشی کشور ما از یک فرآیند یادگیری و یاددهی برخوردار است که در قالب آموزش‌های رسمی به همت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده اما در حوزه آموزش غیررسمی براساس اصل 138 قانون اساسی آموزش فنی و حرفه‌ای بر عهده این سازمان قرار داده شده است.

صفری تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت را یادآور شد و افزود: اگر دانش‌آموزان ما در محیط بسته آموزشی تنها با الگوهای تئوری و نظری آشنا شده و از کارگاه‌های عملی برخوردار نیستند ما با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سعی داریم چنین فضایی را به وجود آوریم تا نسل آینده با انگیزه مضاعف حاضر شده و بدون توجه به سن و برخی دیگر از ویژگی‌ها یادگیری مهارت‌ها را در اولویت قرار دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه گفت: ما معتقدیم در بحث آموزش و تقویت نیروهای انسانی باید از برخی حرکت‌ها و اقدامات زاید و بی‌رویه جلوگیری کنیم و اجازه دهیم کار عمران و آبادانی کشور با کمترین دغدغه انجام شود./س

برچسب ها: اردبیل ، کسب ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.