یک متخصص تغذیه گفت: بسياري از جوانان نوشابه‌هاي انرژي‌زا را براي افزايش ميزان انرژي، تمركز و عملكرد بدني‌شان مي‌نوشند در حالی که این نوشابه ها هیچ تاثیری در افزایش میزان انرژی ندارند.

 

دکتر حمید صفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: بررسي‌ها نشان داده به رغم استفاده 10 تا 30 درصد نوجوانان و جوانان از نوشابه‌هاي انرژي‌زا هيچ نشانه‌اي از كاهش وزن، افزايش انرژي و بنيه و بهبود عملكرد ذهني بدني در آنها ديده نشده است.

وی ادامه داد: كودكان و نوجوانان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، كليوي، كبد، حملات صرع، ديابت و ترشح بيش از حد غده تيروييد كه نوشابه انرژي‌زا مصرف مي‌كنند بيشتر در معرض خطر آسيب‌هاي جسمي قرار دارند که به همين علت پزشكان اطفال و والدين بايد كودكان و نوجوانان را از نوشيدن اين نوشابه‌ها برحذر دارند.

اين كارشناس افزود: در مصرف اين نوشابه‌‌ها، كبد مقدار بيشتري قند به جريان خون مي‌‌فرستد تا انرژي بيشتري توليد شود و اين اتفاقات ناخوشايند باعث مي‌شوند كه فرد احساس انرژي بيشتري كند.

صفری اظهار داشت: گرچه اين نوع نوشابه‌‌ها در مقدار متعادل براي مصرف عمومي بي‌‌خطر هستند اما كودكان و نوجواناني كه دو قوطي يا مقدار بيشتر از اين نوشابه‌‌ها را مصرف مي‌كنند ممكن است دچار تحريك پذيري يا اضطراب شوند./س

برچسب ها: نوشابه ، تاثیر ، ندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.