عضو انجمن مشاوران عمران ایران گفت: استفاده ازشیشه های دو جداره برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها یک ضرورت است.

مهندس علی مشتاق در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: همزمان با افزایش قیمت انرژی در جهان طراحان مسکن در جهان دنبال راهکاری برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بودند که ساخت پنجره های دوجداره فقط یکی از این راهکارها و البته موثر ترین آن بود.

وی ادامه داد: نگاه به وضعیت کشورهای جهان نشان می دهد که روی آوری به استفاده از پنجره های مجهز به شیشه های دوجداره نه یک ترجیح بلکه با توجه به شرایط کنونی یک ضرورت است.

مشتاق تصریح کرد: اجرای هدفمند کردن یارانه ها اقدامی موثر در تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف انر‍ژی است، اما همزمان با این اقدام معرفی راهکارهای جلوگیری از هدر رفتن انرژی نیز لازم است که در این میان دستگاه های دولتی وظایف سنگینی به عهده دارند.

عضو انجمن مشاوران عمران ایران گفت: بسیاری از تولید کنندگان در و پنجره با فناوری های جدید، بالا بودن هزینه های تبلیغات در ایران و بی توجهی رسانه های جمعی به ویژه رسانه ملی به معرفی این نوع کالاها را از مشکلات مهم پیش روی توسعه فرهنگ استفاده از پنجره های مجهز به شیشه های دوجداره می دانند.

مشتاق با ضمن انتقاد از بالا بودن هزینه های آگهی در رسانه های تصویری و نوشتاری و همچنین فضاهای تبلیغاتی در سطح شهرها افزود: از دولت انتظار میرود زمینه را برای توسعه فرهنگ استفاده از فناوری هایی که منجر به کاهش هزینه سوخت می شود فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت رواج صحیح فرهنگ عایق کاری در اماکن و تاسیسات علاوه بر کاهش مصرف سوخت و انر‍ژی در کشور، به میزان قابل توجه از آلودگی هوای شهرهای بزرگ کاسته می شود. /س 

برچسب ها: شیشه ، دوجداره ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.