یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: الگوپذیری دانش آموزان از معلمین خود را بسیار سریع و ماندگار است و نسل جوان ما نیازمند معرفی الگوهای مناسب در بحث حجاب و عفاف از سوی معلمین خود هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان، حسن مجیدی فر استاد حوزه و دانشگاه و مدیر موسسه قرآن و نهج البلاغه منهاج کرمان دیروز در حاشیه مراسم جمع خوانی قرآن کریم در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان در راستای تهیه سلسله گزارش های حجاب و عفاف، گفت: در امر به حجاب و عفاف باید از شیوه محبت و ملایمت استفاده شود.

وی با اشاره به آغاز ماموریت حضرت موسی برای دعوت از فرعون به خداپرستی تشریح کرد: در آن هنگام از جانب پروردگار ندا آمد که یا موسی با ملایمت با فرعون حرف بزن که شاید تذکر را بپذیرد.

مجیدی فر با اظهار به اینکه مردم را باید به کمک معروف از منکر نجات داد، خاطر نشان کرد: قرآن نیز در ارتباط با نهی کردن مردم از زشتیها و منکرات می فرماید: " الأمرُ بِالمَعروفِ وَ النَّهيُ عَنِ المُنكَرِ ".

وی تصریح کرد: مردم را با خلاف نمی شود از خلاف باز داشت، رفتار تند و بداخلاقی عملی است که ما را از آن نهی کرده اند، پس کسی که می خواهد مردم را به رعایت حجاب و عفاف دعوت کند باید با ملایمت این کار را انجام دهد.

مدیر موسسه قرآن و نهج البلاغه منهاج کرمان با بیان اینکه قرآن مواظبت از چشم را بسیار به ما توصیه کرده است، گفت: چشم چرانی و نگه نداشتن چشم از بدی ها عامل بی عفتی وبی حجابی در جامعه است.

وی افزود: قرآن می فرماید: "مراقب چشم خود باشيد و پاك دامن شويد تا زندگي بهتر و پاكيزه تري داشته باشيد. ".

این استاد اخلاق و عرفان با اشاره به اینکه محصلین از رفتار و گفتار اساتید و معلمین خود بسیار سریع الگو می گیرند، خاطرنشان کرد: از دختر خانم مهجبه ای علت رعایت کامل حجابش را پرسیدم که در پاسخ گفت: در اولین بدحجابی که در مقطع راهنمایی داشتم، معلمم با نرمی به من گفت: دخترم تو آنقدر زیبایی که نیازی به خود نمایی نداری.

وی اظهار داشت: معلمین باید از نقطه قوت دانش آموزان نقاط ضعف را یادآور شوند که بسیار اثر گذار است./س

برچسب ها: معلمین ، الگوی ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.