پایتخت نشینان همواره زندگی در برج های بلند را دوست دارند و در صددند تا در صورت امکان زندگی در برج های چند ده طبقه را تجربه کنند...

دید خوب، چشم انداز زیبا، تسلط بر شهر، بودن در اجتماع از جمله مواردی است که باعث می شود تهرانی ها به برج نشینی روی خوش نشان دهند.
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران پرواز همواره آرزوی انسان ها بود که با اختراع هواپیما تحقق یافت اما پرواز بر فراز آسمان تنها با هواپیما به حقیقت نپیوست و هم اکنون زندگی بر فراز آسمان آرزوی مردم است.
چند وقتی است که در تهران هم بلند مرتبه سازی رونق گرفته و ساختمان سازان به فکر برج سازی هم افتاده اند. دلیل آن هم قیمت بالای زمین در پایتخت و هم تمایل مردم به زندگی بر فراز ارتفاع بوده است.
تهران به عنوان کوتاه مرتبه ترین پایتخت جهان در تلاش است تا خود را به حد پایتخت های متوسط طبقه جهان برساند و مدرنیزه و تکنولوژی را به شیوه ان ها تجربه کند به همین بهانه به سراغ مردم رفتیم و نظرات آنها را در خصوص زندگی در برج های بلند جویا شدیم.
جوان 22 ساله ای که در یک ساختمان 7 طبقه زندگی میکند در خصوص زندگی در برج های بلند میگوید: علاقه ای به زندگی در برج ندارم چون از شلوغی بیزارم و هرچه خلوت تر باشد  و سکوت بیشتر آرامش در زندگی انسان بیشتر جریان دارد.
اما موسوی زن 50 ساله ای که نسبت به زندگی در برج علاقه نشان می دهد می گوید: در حال حاضر در یک ساختمان 3 طبقه زندگی می کنم اما اگر قرار بود در برج زندگی کنم ترجیح می دادم طبقات فوقانی را برای زندگی انتخاب کنم چون دید بسیار جذابی دارد و می توان تمام تهران را از ارتفاع بالا دید.
دیگری مرد 57 ساله ای است که خود را یغمایی معرفی میکند و زندگی در برج را مقرون به صرفه نمی داند او میگوید:هزینه شارژ در برج ها بسیار زیاد است و هرکسی توانایی پرداخت آن را ندارد اما اگر هزینه شارژ عادی بود ترجیح می دادم به جای زندگی در یک ساختمان چند طبقه در یک سازه چند ده طبقه زندگی کنم.
شهروندان پایتخت نشین نظرات جالبی داشتند اما معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران هم ضمن اعلام حمایت شهرداری از بلند مرتبه سازان و برج سازان گفت: طرح تفضیلی یکی از مواردی است که می تواند معماری و شهرسازی پایتخت را بهبود بخشد از ابتدای سال جاری طرح تفضیلی با دستور شهردار تهران به مرحله اجرا درآمده است اما کارشناسان شهرسازی و معماری در صددند تا پایان سال جاری طرح بلند مرتبه سازی هم به تصویب برسد و از ابتدای سال 92 بلند مرتبه سازی هم با اجرای قواعد و قوانین خاص خود به اجرا در بیاید.
به گفته جاوید مناطق حاشیه ای تهران برای ساخت سازه های بلند مرتبه مناسبند و امکان ساخت برج در مناطق حاشیه ای تهران می تواند مثمر ثمر باشد.
ساخت سازه های بلند مرتبه می تواند پایتخت را از شکل ظاهری که دارد خارج و به یک شهر زیبا تبدیل کند امیدواریم قواعد و قوانین طرح جامع بلند مرتبه سازی نیز همانند طرح تفضیلی  اجرا شود تا شاهد شهری زیبا با معماری مدرن باشیم./ل
برچسب ها: برج ، بلند ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار