عوامل فیلم «شورشیرین» و جمعی از خانواده‏های مشهدی با حضور بر سر مزار شهید‌محمود كاوه و شهید‌نورعلی شوشتری واقع در گلزار شهدای بهشت‏رضای مشهد، با نثار گل و ذكر فاتحه از مقام شامخ این شهیدان قدردانی کردند.

 .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،تهیه‏كننده «شورشیرین» در این مراسم که عصر پنج‏شنبه گذشته و با هدف تجدید پیمان با آرمان‏های شهدا برگزار ‏شد، با ذکر خاطره‌ای از برخوردهای شهید‌کاوه گفت: خیلی از خاطرات در باره شهید‌کاوه را به دلیل ملاحظات نمی‏شد بیان کرد. برای همین بعد از کلی تحقیق، تنها بخش ابتدایی ورود کاوه به کردستان را دستمایه فیلم قرار دادیم و در یک پروسه دوساله به سرانجام رساندیم.

ابراهیم اصغری افزود: فیلم در وضعيت نه‏چندان خوبی اکران و با بی‏مهری‏ کسانی که فقط مادیات را در نظر مي‌گيرند، روبه‌رو شد. در تهران خیلی‏ها تلاش کردند که بعد از دو یا سه روز اکران آن را متوقف کنند، اما معتقدم که روح بزرگ کاوه باعث شد تا این اکران در 15 سینمای خوب تهران ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد که عده‏ای کارشکنی كردند، انگار دوست ندارند این شخصیت ها و فیلم هایی از این دست جای خود را در بین مردم باز کنند. در ابتدا خوشحال بودم که فیلم «شورشیرین» در شهر شهید‌کاوه با وضعيت خوبی اکران می‏شود. دست‏اندکاران امر در ابتدا همکاری‏هایی هم داشتند، اما این همکاری‏ها دوام نداشت.

اصغری با بیان اینکه وضعيت اکران فیلم «شورشیرین» در شأن شهید‌کاوه نیست، تصریح کرد: فیلم «شورشیرین» باید در مشهد به‏طور ویژه‏ای اکران شود و فضای شهر به لحاظ تبلیغی و رسانه‏ای با آن همراه باشد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‏های فرهنگی موظف‌اند به طور ویژه از اکران این فیلم حمایت کنند. نیاز است مدیری مثل خود شهید‌کاوه پیدا شود و از مسئولان بخواهد که وظیفه خود را در قبال دفاع‏مقدس و سینمای دفاع مقدس انجام بدهند.

وی در پایان با اشاره به نقش شهید‌شوشتری در پایداری امنیت کشور، از همه خواست در ساخت پروژه سینمایی شهید‌شوشتری همکاری لازم را داشته باشند.

معصومی، قائم‌مقام بنیاد شهید‌ که در این مراسم حضور داشت نیز با ذکر خاطراتی از دلاوری‏های کاوه در کردستان تاکید کرد: شهید‌کاوه از مرگ نمی‏ترسید بلکه مرگ از شهید‌کاوه می‏ترسید؛ در عملیاتی که شخصا در خدمتش بودم این را به‏وضوح می‏دیدم. همین بود که همه، با وجود جوانی‏اش، به او غبطه می‏خوردیم.

وی ادامه داد: بايد پس از جنگ و حتی هم‌زمان با آن سرداران كشور را به مردم می‏شناساندیم، اما کوتاهی کردیم. در همه جای دنیا با فیلم و سریال از جنگ‏های نداشته‏شان قهرمان ساخته‏اند، اما ما با غفلت از قهرمان‏های جنگمان دور شدیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش‏آمده در اکران «شور شیرین» تصریح کرد: عناصری که در عرصه دفاع مقدس کار می‏کنند باید دلگرم باشند. باید از امکاناتی که در اختیارمان هست به سازندگان این آثار کمک کنیم تا این عزیزان بتوانند چهره‌های برتر دفاع مقدس را معرفی کنند.

وی افزود: متاسفانه ما فرماندهان خراسانی را خوب معرفی نکرده‏ایم. در قبال هجمه فرهنگی دشمن آنچه که می‏تواند ما را بیمه کند و دشمن را ذلیل، حرکت‏هایی این‌چنینی است؛ پس باید تلاش کنیم که فرهنگ عمیق ایثار را عمیق‏تر معرفی کنیم. جا دارد که حق خود را ادا کنیم./س 

برچسب ها: شور ، شیرین ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.