معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور واقعی به ترقی و پیشرفت جهان اسلام می‌اندیشد، گفت: دیر نیست زمانی که حقانیت ملت ایران بر تمام کشورها اثبات و چهره واقعی غرب بر همگان آشکار شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی عصر روز شنبه در دیدار خداحافظی و اتمام دوره ماموریت «محمد الصابری» سفیر تونس در ایران، اظهار داشت: تونس در میان کشورهای عربی از لحاظ فرهنگ و تمدن کشوری برجسته و ممتاز است و نقش مهم و موثری در منطقه و شمال آفریقا ایفا می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور مأموریت سفیر تونس را موفقیت‌آمیز و مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این مدت وزرای امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت ایران به تونس سفر کرده و کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور نیز تشکیل شد که این مقدمه خوبی برای ارتقاء روابط ایران و تونس خواهد بود.

رحیمی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از روی ترس و اجبار با کشورهای سلطه‌گر در تحریم ملت ایران هماهنگ شده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران با اعمال این تحریم‌ها در حقیقت به مشکلات خودشان می‌افزایند و روز به روز از درون سست‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند اما این موضوع را پنهان می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه کشتیرانی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک را از جمله ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ارتقاء سطح روابط و گسترش مناسبات با تونس استقبال می‌کند.

«محمد الصابری» سفیر تونس در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: تردیدی وجود ندارد که ملت ایران همانند سه دهه گذشته از تحریم‌ها عبور کرده و سربلند و پیروز از این مرحله نیز خواهد گذشت.

وی با ابراز رضایت و خرسندی از مأموریت خود در ایران، تاکید کرد: در هر مقامی که باشم در جهت منافع دو کشور و گسترش روابط تهران- تونس تلاش خواهم کرد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار