دو قطعه آوازی و چهار قطعه آوایی بی کلام بصورت کرال حماسی ویژه المپیک ،توسط اداره کل نغمات آیینی ورادیو نوا با عنوان "سرود افتخار"تولید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل نغمات آیینی ورادیو نوا، ابراهیم طاهری مدیر این اداره کل در خصوص ساخت این آثار حماسی یادآور شد: بدلیل تقارن مسابقات المپیک 2012 لندن با شبهای قدر و پاسداشت حرمت معنوی این ایام ومحتمل بودن مدال آوری ورزشکاران ایرانی ، بدستور معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ، ساخت و تولید سرود ملی المپیک در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:این برای نخستین بار است که در رادیو سرود ملی المپیک بدون ساز و بصورت کرال تولید می شود وبه لحاظ کیفیت،نوآوری شعر وملودی،این آثار از ویژگیهای ممتازی برخوردار هستند.طاهری وظیفه تولید وتامین نواها و قطعات مناسبتی را از دغدغه های اصلی این اداره کل  دانست وخاطرنشان ساخت: تولید این اثر حماسی که توسط گروه کرال اداره کل نغمات آیینی ورادیو نوا اجرا شده است،قابل استفاده وپخش از تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی در ایام برگزاری مسابقات المپیک امسال است.

گفتنی است اشعار سرود ملی المپیک با عنوان"سرود افتخار"توسط عبدالجبار کاکایی و بیژن ارژن،آهنگسازی وتنظیم محسن حسینی با مشارکت فرزاد عباسی و تک خوانی علی خدایی و فریبرز غفاری در واحد تولید اداره کل نغمات ایینی و رادیو نوا ساخته شده است./ي2
برچسب ها: المپیک ، سرود ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.