يک کارشناس سياست خارجي گفت: دیدار اخیر مرسی با هنيه بیانگر حمایت مصر و ملت آن از فلسطین و مسائل اين کشور بوده و نشان دهنده تضعيف بيش از پيش رژيم جعلي صهيونيستي در منطقه است.

سيد جلال ساداتيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ديدار اخیر هنيه و مرسي و اشتراکات فراوان حماس و مصر گفت: مصر به دليل همجواري، نقش مهمي در مسئله فلسطين ايفا کرده و مرسي نيز با گرايش به حزب سياسي- مذهبي اخوان المسلمين داراي تفاهم با هنيه بوده و آنها مي توانند با همکاري يکديگر معادلات خود را به صورت مسالمت آميز گسترش دهند.

 وي در ادامه افزود: دیدار چند روز گذشته مرسی با هنيه  بیانگر حمایت مصر و ملت آن از فلسطین و مسائل اين کشور بوده و نشان دهنده  تضعيف بيش از پيش رژيم جعلي صهيونيستي در منطقه است.

اين کارشناس سياست خارجي خاطر نشان کرد: با وجود شوراي نظامي نبايد انتظار داشت روند همکاري هاي مصر و فلسطين به سرعت صورت پذيرد زيرا علي‌رغم داشتن عقايدي متفاوت ميان مرسي و شوراي نظامي، لذا همچنان اين شورا مخالف عادي سازي روابط با فلسطين بوده، اما با گذر زمان شرايط به نفع مسلمانان فلسطين رقم خواهد خورد.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: تحکیم ، روابط ، مصر ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار