سالمندان اگر روزه مي گيرند بايد بيشتر مراقب سلامتي خود باشند و مصرف آب فراوان در اين ايام را فراموش نكنند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛دكتر زهرا عبداللهي، سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت: كاهش ميزان آب در بدن سالمندان و كاهش قند خون ممكن است موجب سرگيجه شود و اين گونه سرگيجه ها اگر موجب از حال رفتن و افتادن شود براي سالمندان خطرآفرين است.

دكتر زهرا عبداللهي افزود: سالمندان عموما از مشكلات دهان و دندان رنج مي برند كه مصرف ميوه رنده شده، لبنيات به خصوص شير كم چرب، استفاده از انواع سوپ ها و آش ها در افطار و سحر و همچنين نوشيدن چاي كمرنگ در فاصله افطار تا سحر براي آنان مفيد است و مي تواند تعادل آب و مواد معدني را برقرار كند.

وي همچنين به افراد مبتلا به پرفشاري خون نيز توصيه كرد: افراد داراي فشار خون خفيف و متوسط همراه با اضافه وزن مي توانند روزه بگيرند و روزه داري به كاهش فشار خون آنان كمك مي كند اما بايد با پزشك معالج خود براي داروهايشان مشورت كنند

اين متخصص تغذيه بيان كرد: از آنجايي كه تقريبا تمامي داروهاي كنترل كننده فشارخون عوارض جانبي دارند،‌ معمولا روش هاي غير دارويي براي كنترل فشارخون بيشتر توصيه مي شود.

دكتر عبداللهي خاطرنشان كرد: افراد مبتلا به فشار خون بالا بايد دريافت نمك و چربي خود را كنترل كرده و از كشيدن سيگار خوداري كنند همچنين روزه براي افرادي كه فشارخون شديد دارند و يا فشارخون آنها به طور ناگهاني بالا مي رود و كنترل شده نيست، توصيه نمي شود. /ح
 
برچسب ها: آب ، سالمندان ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار