رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه ، روز گذشته در لندن با بیان اینکه : نمی توان درباره تحولات سوریه تماشاگر و نظاره‌گر ماند. تحریک مشترک سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب را خواستار شد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ؛ اردوغان پس از دیدار با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در دوانینگ استریت گفت: آنچه در سوریه روی می‌دهد بسیار حائز اهمیت و حساس است.
 
نخست وزیر ترکیه پیش از رفتن به انگلیس نیز در جمع خبرنگاران سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد و گفت ، ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه یکی از گزینه‌هاست.
 
اردوغان تقریباً به طور مستمر از آغاز بحران سوریه از 18 ماه پیش درباره سوریه و وضع مردم آن به گونه دایه مهربان‌تر از مادر اظهار نگرانی می‌کند و فراموش کرده است در بحرین و عربستان نیز مردمی وجود دارد که از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی که در هرجامعه‌ای بخشی از بدیهیات به‌شمار می‌رود محروم‌اند، اما اردوغان سخنی از آن‌ها نمی‌گوید.
 
با توجه به سخنان و اظهارات اردوغان از زمان تصدی سمت نخست‌وزیری می‌توان گفت که یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های او جنجال‌آفرینی برای مطرح کردن خود در جامعه بین‌الملل به ویژه جوامع اسلامی است.
 
اردوغان تاکنون تلاش کرده‌ است تا خود را به نوعی قهرمان یا دست‌کم چهره برجسته در بین ملت‌های عربی جلوه دهد، اما اکنون برای همه ملت‌های عربی و اسلامی و جوامع بین‌المللی عیان شده است که تلاش‌های اردوغان دراین باره چیزی جز فریب افکار عمومی نیست زیرا اگر غیر از این بود باید تاکنون درباره کشتار و قتل‌عام روزانه مردم بحرین و مردم عربستان در شرق این کشور موضع‌گیری می‌کرد.
 
این روزها مسئله تأمل‌برانگیز این است که اردوغان و دیگر رژیم‌های دست‌نشانده غرب در منطقه حتی درباره کشتار و قتل‌عام مسلمانان میانمار نیز موضع‌گیری نکرد‌ه‌اند.
 
مسلمانان میانمار که به روهینگیا معروف‌اند در شمال ایالت راخین در غرب این کشور متمرکز هستند. دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی‌شناسد و آن‌ها را مهاجران غیرقانونی می داند. مسلمانان روهینگیا از فقیرترین افراد ساکن در این کشور بودائی‌اند و سازمان ملل نیز آن‌ها را اقلیت‌هایی توصیف کرده است که حقوق بشر درباره آن‌ها رعایت نمی‌شود.
 
رژیم‌های عرب دست‌نشانده منطقه و ترکیه همسو با سیاست‌های صهیونیست‌ها و غرب تاکنون درباره کشتار مسلمانان این کشور موضع‌گیری نکرده‌اند و اردوغان، حمد بن جاسم بن جبر،آل‌ثانی وزیر امور خارجه قطر، مقام‌های رژیم سعودی و آل‌خلیفه که نهایت تلاش خود را برای براندازی نظام حاکم سوریه به کارگرفته‌اند در این خصوص سکوت خفت‌باری در پیش گرفته‌اند که این خود نشان‌دهنده وابسته و دست‌نشانده بودن آن‌هاست.
برچسب ها: اردوغان ، سوریه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۰:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
ترکیه اسلام آمریکایی رو داره ترویج میکنه
خواهش میکنم عکسای دیدار این آقا رو با مقامهای صهیونیست بذارید
این آقا یادش رفته که ادعای اسلام میکنه ولی با دشمن شماره یک اسلام روابط حسنه داره
آخرین اخبار