برای داشتن فرهنگ قرآنی رسانه باید تلاوش کند و با اطلاع رسانی و روشنگری مفاهیم قرآنی را به مردم انتقال دهد و در این راستا رادیو قرآن سهم بسزایی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  جمعه شب 6مردادماه  با حضور در غرفه رادیو قرآن مستقردر بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در برنامه شهرقرآن  گفت:
 برگزاری نمایشگاه قرآن در انس بیشتر مردم با کلام الهی و معارف بلند قرآنی در ماه مبارک رمضان بسیار موثراست چرا که مردم می توانند با دستاوردهای موسسات و نهادهای قرآنی آشنا شده و دربخش های مختلف پرسش و پاسخ و نشست های گوناگون با آموزه های دینی انس بگیرند.
حسینی افزود:رادیو قرآن بنابر مخاطب خاص و رسالتی که برعهده دارد نیزدر تبیین این آموزه ها نقش مهمی را ایفا می کند.
وی با اشاره به شعار نمایشگاه امسال "قرآن , فرهنگ بیداری" بیان داشت:  بیداری اسلامی  در سراسر جهان مطرح است  و قرآن کتاب بیداری,نجان و هدایت مردم  است؛ اگر مردم با مضامین قرآن آشنا شوند شرایط ناعادلانه  و ظالمانه  جهان که تحت سیطره نظام سرمایه داری است فرومی ریزد و تغییر می یابد.
 حسینی  ادامه داد: نظام سلطه از قرآن هراس داردچرا که می داند قرآن  کتاب حرکت و قیام و انقلاب است  و همانطور که امام خمینی(ره) با استناد به "قیام لله" انقلاب اسلامی ایران را با وحدت مردم به پیروزی  رساندامروز نیز  مردم جهان با تکیه بر آیات الهی و فراگیر شدن آموزه های قرآنی  به پیروزی خواهند رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درخصوص  نمایشگاه قرآن و دستاورهای آن بیان داشت: نمایشگاه قرآن  برای تمامی مردم بخش های مختلفی دارد  و از کودکان ,نوجوانان و جوانان,تا اساتید دانشگاهی و نخبگان و هنرمندان می توانند به فراخور نیاز و علاقه خود در از بخش های مختلف دیدن کنند.
وي با اشاره به بخش «ره‌يافتگان» گفت: : آشنايي افراد با سرنوشت كساني كه با اسلام بيگانه بوده‌اند و به دلايلي با اين دين آشنا شده‌اند و نسبت به آن گرايش پيدا كرده‌اند می تواند برای جوانان بسیار جالب توجه باشد.
حسینی  همچنين با اشاره به بخش «رستاخيز قرآني»بیان  كرد: در اين بخش نيز تصاوير بسيار زيبايي با الهام از آيات قرآني و اشاره به مباحثي چون قيامت، آخرت، جهنم و بهشت ارائه شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با تشکر از رادیو قرآن به جهت اطلاع رسانی  از رویدادهای نمایشگاه قرآن  گفت: رادیو قرآن با پخش رویدادها ی نمایشگاه ومعرفی بخش های مختلف آن و بیان ویژگی ها و گزارش از نخبگان و متخصصین فضای بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را برای مردم ترسیم می کند.
وی درپایان  بیان کرد: با توجه به اینکه جمعه پایان ماه مبارک رمضان روز قدس از ویژگی خاصی نزد مسلمانان برخوردار است  اطلاع رسانی این امر بسیار مهم است به همین دلیل هفته آینده جلسه ای با سفرای کشورهای اسلامی دراین خصوص برگزار می شود.
شایان ذکراست برنامه شهرقرآن هرشب از ساعت21 به سردبیری و تهیه کنندگی مسعودرضا خالقی و گویندگی تیمورکوشکی  از رادیو قرآن پخش می شود./ه
برچسب ها: روشنگری ، رسانه ، نقش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار