نماینده سراب گفت: با تزریق اعتبارات ارزی، پروژه نفلین سینیت سراب جان می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مهناز بهمنی، نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کاری مشترک با مدیرعامل سازمان ایمیدرو، مجری طرح نفلین سینیت و پیمانکار شرکت جهاد تحقیقات سهند راهکارهای شتاب بخشیدن به اجرای طرح ملی نفلین سینیت سراب مورد بررسی قرارگرفت.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دکتر احمدی، مدیرعامل سازمان ایمیدرو نیز به کندی وتاخیر در اجرای این طرح ملی اذعان داشت اظهارکرد: به گفته مدیرعامل ایمیدرو این طرح در اولویت نخست طرح های صنعتی این سازمان وابسته به وزارت صنعت،معدن و تجارت قرارگرفته است.

بهمنی ادامه داد: مقررشد تا با تزریق اعتبار ارزی به مبلغ 30میلیون یورو و اختصاص 100میلیارد ریال اعتبار ماهانه در ظرف 30ماه فاز اول طرح به مرحله بهره برداری برسد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با گذشت سالیان متمادی از کلنگ زنی و حصارکشی طرح نفلین سینیت سراب اقدام عملی قابل توجهی صورت نگرفته است یاداورشد: تسریع در احداث و به سرانجام رساندن این طرح عظیم ملی که از آن به نفت آذربایجان تعبیر شده خواسته همگانی و مطالبه به حق مردم سراب از مسئولان می باشد.

این گزارش حاکی است طرح نفلین سینیت سراب که در زمان دولت محمد خاتمی و از سوی جهانگیری وزیر وقت صنایع کلنگ زنی شد، دستخوش تغییرات و تحولات اساسی بوده است در حالی که سه وزیر صنایع از این طرح دیدن کرده و هرکدام زمان 36ماهه را برای بهره برداری از آن اعلام کرده اند ولی تاکنون این 36ماه زمان پیش بینی شده محقق نشده درحالی که هرسه آن وزیران سکان وزارت را ترک کرده اند.

آیا وعده جدید سازمان ایمیدرو محقق خواهد شد این سئوالی است که شهروندان سرابی بعد از گذشت زمان جواب آن را خواهند یافت./س

برچسب ها: تزریق ، اعتبارات ، سراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.