سرهنگ كرم محمدي"فرمانده انتظامي شهرستان قدس"،از دستگيري 3 قاچاقچي اشياء عتيقه در اين شهرستان خبر داد و گفت:" اين متهمان پيش از فروش و قاچاق عتيقه جات شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس،سرهنگ "کرم محمدي"، فرمانده انتظامي شهرستان قدس غرب استان تهران  به شناسايي و دستگيري سه قاچاقچي اشياء عتيقه در اين شهرستان اشاره کرده و در ادامه به تشريح جزييات اين خبر پرداخت. سرهنگ محمدي افزود: ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي اين فرماندهي،در پي كسب خبري مبني بر ورود و معامله اشياء عتيقه در اين شهرستان سريعا با فعال کردن تيمهاي عملياتي خود در جهت شناسايي محل معامله و قاچاقچيان اقدام کردند كه در اين راستا طي بررسي هاي ميداني ،كنترل راههاي مواصلاتي و ورودي شهرستان،كنترل محسوس و غير محسوس محلهاي كه احتمال نگهداري و معامله اشياء عتيقه وجود داشت،موفق به شناسايي 2تن از قاچاقچيان اشياي عتيقه شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان قدس غرب استان تهران در تکميل اين خبر عنوان داشت:" با بررسي تلفن همراه هر دو متهم، تعدادي عکس اشياء قديمي مشاهده شد که مظنونان در اين خصوص اظهار داشتند اين اشياء در استان همدان كشف شده و قرار بود با همكاري و كمك يكي از دوستانشان به نام "مهدي" اين اشياء را بفروشند.
محمدي اظهار داشت:" با توجه به حساسيت موضوع،پرونده در اين خصوص تشکيل و به مرجع قضائي ارسال که مقام قضائي دستور بازرسي منزل "مهدي" را به منظور کشف اشياء عتيقه و دستگيري وي صادر کرد.
اين مقام مسئول افزود:" بر همين اساس تيمي از ماموران انتظامي پس از شناسائي منزل متهم رديف سوم، براي بازرسي منزل مذکور به محل اعزام که متعاقب آن قاچاقچي سوم بنام "مهدي- ز" نيز بازداشت و در بازرسي از منزل وي تعدادي اشياء عتيقه کشف و ضبط و به همراه متهم به پليس اطلاعات و امنيت عمومي منتقل شد که پس از استعلام از اداره ميراث فرهنگي، اصيل بودن اشياء مکشوفه مورد تأييد قرار گرفت.
گفتني است،در حال حاضر هر سه متهم براي تحقيقات تکميلي به دادسرا معرفي شده و تحقيقات در اين زمينه و شناسايي همدستان احتمالي در اين پرونده در حال انجام است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار