معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همه امور صنایع دستی کشور توسط بخش خصوصی در دست بخش خصوصی است.

محمد‏ حسین صالحی‏ مرام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شاید به جرات بتوان گفت که خصوصی‏ ترین بخش در جهان، صنایع دستی ایران است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه فعالیت ‏های اقتصادی در حوزه صنایع دستی در اختیار بخش خصوصی است و دولت حتی یک دهم درصد تملکی در این امور ندارد.

صالحی ‏مرام از نقش بارز و 60 درصدی بانوان در تولید انواع صنایع دستی کشور خبر داد و گفت: زنان ایرانی در کنار رسیدگی به امور خانه با در دست داشتن سهمی 60 درصدی در صنایع دستی کشور در معیشت خانواده ‏های خود نیز نقشی محوری بر عهده دارند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تعهدات سال گذشته بخش صنایع دستی در زمینه کارآفرینی تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: مجموعه معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سال گذشته در بخش مشاغل خانگی متعهد به ایجاد 55 هزار فرصت شغلی بود که خوشبختانه این مهم عملی شد.

صالحی ‏مرام اضافه کرد: ظرفیت صنایع دستی در سطح بسیار بالایی است، زیرا به واقع این بخش مزیتی نسبی نیست بلکه به عنوان مزیتی مطلق در کشور تعریف شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.