مقاومت آسفالت معابر شهر تهران مقابل آسیب‌های مخرب نزولات‌آسمانی افزایش‌ می‌یابد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مجری طرح‌های نگهداری و آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام این مطلب، افزود: به‌کارگیری مواد ضدعریان‌شدگی آسفالت  در واحد شماره 9 کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران آغاز شده و آزمایش‌های کنترل‌کیفی نشان‌دهنده مقاومت مناسب تولیدات جدید مقابل آسیب‌های مخرب آب است.

مهندس محمدرضا معماریان بابیان‌ اینکه یکی‌از مشکلات اساسی روکش‌آسفالت معابر شهرتهران، مقاومت پائین در شرایط تماس با آب و در اصطلاح فنی بروز پدیده عریان‌شدگی می‌باشد، افزود: اگرچه استفاده گسترده از مصالح کوهی مرغوب در کارخانجات آسفالت‌ سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تأثیرات قابل‌توجهی درجهت رفع این مشکل‌داشته اما استفاده از افزودنی‌های ضدعریان‌شدگی که به چسبندگی بیشتر قیر و مصالح‌سنگی آسفالت کمک‌می‌کند نیز دردستورکار قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه به‌زودی تمام کارخانجات تولید آسفالت سازمان مهندسی و عمران به تجهیزات لازم برای استفاده‌از این مواد مجهزمی‌شوند، گفت: ابزارآلات اختلاط قیر با افزودنی مورداشاره، تجهیزات نسبتاً ارزان‌قیمتی است و حتی با استفاده از روش‌ها و ابزار آزمایشگاهی ساده نیز می‌توان کیفیت این عملیات را کنترل‌کرد.

به‌گفته مجری طرح‌های نگهداری و آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، بهره گیری از افزودنی ضدعریان‌شدگی آسفالت تنها سبب 2 تا 5 درصد افزایش‌قیمت در محصول‌نهایی می‌گردد و قابلیت تولید آن باتوجه به پیچیده‌نبودن فرآیند تولید در داخل کشور وجود دارد.

گفتنی‌است عریان‌شدگی‌آسفالت که به‌صورت جداشدن قیر و مصالح‌سنگی بروز پیدامی‌کند، پدیده شایع معابر شهر تهران به‌ویژه پس‌از بارش‌های بی‌سابقه ‌است.
برچسب ها: معابر ، اسفالت ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار