سیاست های کلی که در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اتخاذ می شود بسیار مطلوب بوده اما اجرای سیاستهای تدوینی و ابلاغی کاملا سلیقه ای است.

دکتر عبدالله عبدی کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه ان چه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد توجه واقع می شود رضایت آحاد مردم است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: آن چه در سال های اخیر شاهد آن هستیم توجه بیش از حد مسئولان به مسائل ارتباطی و ماهواره ای است و این توجه سبب شده از بخش های اصلی نظیر اینترنت و کاربردهای آن در پیشرفت جامعه دور شویم.
 
وی افزود: نرخ قیمت استفاده از اینترنت، افزایش پهنای باند با قمیت پائین و افزایش ضریب استفاده از اینترنت از جمله مهمترین بخش ها در حوزه IT است که توجه چندانی به آن نشده است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید توسعه ها متوازن باشد اظهار داشت: تمام توان حوزه های سیاستگذار نباید به یک بخش معطوف شود.
 
این کارشناس فناوری اطلاعات عدم پیوند منسجم با بخش خصوصی را ازدیگر ملاحظات موجود در بخش IT کشور خواند و اذعان داشت: عدم حضور کارگروهی از سوی بخش خصوصی در تصمیم گیری در ناهماهنگی بین سازمان های متولی IT موجب بروز نارضایتی از سوی کاربران این حوزه شده است که امیدواریم با تشکیل شورای عالی فضای مجازی جریان فکری بین نهادهای متولی هدایت و رضایتمندی مردم و کاربران را در نهایت شاهد باشیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار