کارخانه سیمان قیر و کارزین با ظرفیت تولید روزانه سه هزار و 500 تن سیمان تاپایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس ساخت این کارخانه از اواخر سال 85 در 2مرحله آغاز شد که در مجموع 70 درصد پیشرفت دارند.

مراحل اجرایی ساخت مرحله نخست این کارخانه 90 درصد و مرحله دوم تولید کلینکر از مواد اولیه آهک و خاک رس 50 درصد پیشرفت دارد .

هزینه ساخت این کارخانه 150 میلیارد تومان برآورد شد که 70میلیارد تومان آن تاکنون هزینه شده است و 20 میلیارد تومان دیگر از اعتبارات بانک ملی و 60 میلیارد تومان دیگر از طریق بخش خصوصی تأمین و پرداخت شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان قیر و کارزین گفت : برای ساخت این کارخانه 35 هزار مترمکعب بتن ریزی ، 50 هزار متر مکعب خاک برداری ، 7 هزار تن میلگرد و 45هزار مترمربع قالب بندی شده است.

خان سالار افزود : با بهره برداری این کارخانه برای 270 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان فارس گفت : تولیدات این کارخانه بر اساس استانداردهای ملی ایران و استانداردهای ASTM و BS آمریکا و بریتانیا است.

  شهپری افزود : 70درصد محصول این کارخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق و 30 درصد به بازارهای داخلی در استان‌های فارس ، بوشهر و خوزستان صادر می‌شود .

در استان فارس ، 8 کارخانه سیمان با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومان و اشتغالزایی 2 هزار و 870 نفر راه اندازی شده است .

شهرستان قیروکارین در170 کیلومتری جنوب شیراز واقع است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.