معاون اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: استان خوزستان، امسال ظرفیت ایجاد بیش از 140هزار فرصت شغلی را داراست.

 
' حسین نظری' شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: تعهد اشتغالی كه دولت برای استان امسال در نظر گرفته است افزون بر 131 هزار فرصت شغلی است كه با بررسی های انجام گرفته از سوی مسوولان استان ظرفیت خوزستان در ایجاد اشتغال بیش از 140 هزار فرصت شغلی است.

وی گفت: به همین منظور مصوب شده است كه امسال بیش از 140 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

نظری با اشاره به اینكه استان به دنبال ایجاد اشتغال ثابت است بیان داشت: اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان در صدد ایجاد شغل های ثابت و پایدار است كه حداقل تا یك سال فرد متقاضی مشغول به كار باشد.

وی همچنین با بیان اینكه امسال در بخش كشاورزی بودجه بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است افزود: حدود 35 هزارفرصت شغلی از تعهدات اشتغال امسال استان، در بخش كشاورزی در نظر گرفته شده است.

نظری با اشاره به اینكه از آغاز امسال تا كنون مشاغل زیادی ایجاد شده است افزود: ایجاد اشتغال از ابتدای سال تا كنون روند خوبی داشته است اما به دلیل اینكه هنوز مشاغل ایجاد شده در سامانه اشتغال ثبت نشده اند امكان ارائه آمار وجود ندارد.

معاون اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینكه 22 درصد از تعهد ایجاد اشتغال مربوط به مشاغل خانگی است افزود: مشاغل خانگی در روند اشتغال زایی در استان بسیار تاثیر گذار است اما همكاری بانك ها در این زمینه نا مناسب است و سرعت همكاری بانك ها بسیار كم است.

وی گفت: 10 هزار نفراز افرادی كه در سال گذشته در طرح مشاغل خانگی ثبت نام كردند امسال موفق به دریافت تسهیلات بانكی شده اند./س
برچسب ها: خوزستان ، ظرفیت ، شغلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.