موضوع عوارض 20 درصدی نیز که هم‌اکنون مطرح است، در صورت تصويب کمتر از 10 قلم محصول پتروشیمی را شامل می‌شود

شریف موسوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: فعلا هیچ گونه عوارضی از پتروشیمی‌ها برای صادرات دریافت نمی‌شود و قرار است در آینده درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود، اما درصورت وضع عوارض 20 درصدی نیز به سبب محدود بودن تعداد محصولاتی که عوارض برای آنها تعیین می‌شود، این تصمیم تاثیری بر سهام پتروشیمی‌ها نخواهد داشت.
مدیرعامل پتروشیمی مارون با تاکید بر اینکه پتروشیمی ها موفق به تحقق پیش بینی سودهای خود شدند، تصریح کرد: این اتفاق در حالی روی داد که سهامداران نگران اعمال تحریم‌ها بودند، اما اعمال تحریم‌ها نتوانست تحقق سود این شرکت ها را با مشکل مواجه کند.
شریف موسوی در ادامه، به موضوع ارز در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: پتروشیمی‌ها معمولا از اولین نرخی که برای ارز اعلام شده (ارز مرجع)  استفاده می‌کنند، بنابراین موضوع تأثیـری بر روند سودآوری گروه پتروشیمی در بورس نخواهد داشت.   
مدیرعامل پتروشیمی مارون با بیان اینکه خبر لغو عوارض 50 درصدی برای صادرات محصولات پتروشیمی، تأثیر مثبتی بر سهام این گروه در بورس داشته است، گفت: موضوع عوارض 20 درصدی نیز که هم‌اکنون مطرح است، کمتر از 10 قلم محصول پتروشیمی را شامل می‌شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار