فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه (چهار ماه) 730 میلیون دلار انواع كالا از طریق مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان به كشور عراق صادر شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه

'حسین پروین' گفت: ارزش وزنی كالاهای صادر شده از این مرزهای این شهرستان در این مدت، یك میلیون و 324 هزار تن بوده است.

وی تصریح كرد: از مجموع صادرات انجام شده به كشور عراق، 42 میلیون دلار كالا به ارزش وزنی 200 هزار تن از مرز خسروی و 688 میلیون دلار كالا از طریق مرز رسمی پرویزخان صادر شده كه ارزش وزنی این میزان كالا یك میلیون و 124 هزار تن بوده است.

پروین اظهار داشت: سیمان خاكستری، كیك و بیسكویت، كولر آبی، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، شیلنگ پلاستیكی، هندوانه، ماست و كفش مهمترین كالاهای صادراتی به كشور عراق است.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به فعالیت مناسب بازارچه مرزی خسروی افزود: روزانه بطور میانگین 100 دستگاه كامیون حامل كالا كه بیشتر آن سیمان خاكستری است از طریق مرز خسروی به كشور عراق صادر می‌شود.

پروین خاطرنشان كرد: مرز پرویزخان این شهرستان به عنوان بزرگترین مركز صادرات كالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق محسوب می شود و بطور متوسط هر سال 48 درصد از كل صادرات غیرنفتی كشورمان به عراق از این مرز انجام می‌شود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارد و دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است كه مرز پرویزخان با اقلیم كردستان عراق هم مرز است./س


برچسب ها: کالا ، قصرشیرین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.