مدیركل جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی بخش كشاورزی استان اردبیل امسال نسبت به پارسال 260 میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل عادل عبدایمانی امروز در نشست با مسوولان جهاد كشاورزی خلخال افزود: در حالی كه اعتبارات عمرانی كشاورزی استان پارسال 420 میلیارد ریال بود این اعتبار امسال به 680 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی به اختصاص 20 میلیارد اعتبار امسال به تشكل های كشاورزی شهرستان خلخال با هدف حمایت از این تشكل ها اشاره كرد و گفت: با توجه به استعداد شهرستان خلخال در امر تولید محصولات ارگانیك و در بخش های كشاورزی و باغی تلاش می شود با حمایت های مختلف از تشكل های كشاورزی این شهرستان جایگاه خلخال از نظر تولیدات كشاورزی ارتقا و به جایگاه واقعی آن نزدیك كنیم.

عبدایمانی افزود: خلخال با داشتن 93 هزار هكتار اراضی مستعد كشاورزی برای تولید انواع محصولات ارگانیك كشاورزی جایگاه مناسبی را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده و با توجه به شرایط اقلیمی و وجود آب و هوای مناسب خلخال با اندكی توجه به كشاورزان و حمایت های مختلف از آنها می توان این شهرستان را به یكی از تولید كنندگان بزرگ محصولات ارگانیك در سطح استان و كشور تبدیل كرد.

ذبیح الله عبداللهی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به استعداد شهرستان در تولید محصولات ارگانیك كشاورزی و باغی بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی كشاورزی در خلخال و حمایت از تولید كنندگان این محصولات تاكید كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.