رييس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان شمالي گفت :در سه ماه جاري ده هزارمتر مربع فرش توسط بافندگان استان بافته شده است .

سید ابراهيم حسيني درگفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد ،با اشاره به اینکه سالانه حدود 100 هزار متر مربع فرش دستباف در استان توليد مي شود، تصريح كرد: تا كنون 21 هزار و 500 نفر از قاليبافان استان برای اخذ گواهي مهارت فني و حرفه اي به سازمان فني و حرفه اي معرفي شده اند كه از اين تعداد، 14 هزار نفر موفق به دريافت گواهي شدند.

وی بااشاره به اينكه در استان بيش از 23 هزارو500 بافنده فعاليت ميكنند افزود:از اين تعداد 5هزاربافنده به صورت دائمي و بقيه به صورت فصلي در استان مشغول به بافندگي هستند .

وي بااشاره به اينكه برای حمايت از قاليبافان تا كنون 4هزارو 500 هزار نفر از بيمه قاليبافي در استان بهره مند شده اند.گفت:شهرستان مانه و سملقان بيشترين درصد توليد فرش در استان را دارد .

رييس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اضافه کرد: از 100هزارمترمربع توليدفرش سالانه استان حدود80هزارمترمربع آن توسط تجارخارجي استان به كشورهاي آلمان /اروپا/انگليس /آمريكا شمالي و امارات صادرمي شود.

حسینی با اشاره به اينكه تعداد 754بافنده براي بهره مندي از قانون بيمه فرش دستباف به تامين اجتماعي معرفي شدند، افزود:در همين مدت 154موردكارت شناسايي و پروانه كسب براي بافندگان استان صادر شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.