تصویربرداری مجموعه مستند جدید سحر که پیش از این "سیل در خانه عنکبوت" نان داشت، اواخر تير ماه به پایان رسید و تدوین آن به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، سيد حامد حسيني تهيه كننده و كارگردان اين مجموعه از تغییر نام آن به "یک فنجان چای در لبنان" خبر داد و گفت: با توجه به اينكه چاي، قابليت تلخ و شيرين دارد، نام جديد اشاره اي به خاطرات و پيامدهاي مختلف جنگ داشته و تلخ و شيرين جنگ را مرور می کند.

وي با اشاره به تاخير ايجاد شده در آغاز توليد اين مستند به دلیل بروز بحران های سیاسی اخیر در کشور سوریه، افزود: تصويربرداري "يك فنجان چاي در لبنان" 40 روز به طول انجاميد و در حال انجام مقدمات تدوين آن هستيم و احتمالاً به منظور نزديكي به منظر مخاطب، تدوين اين برنامه نیز در لبنان انجام خواهد شد.

حسيني با اشاره به اينكه در هر قسمت از برنامه یک موضوع، کاراکتر یا مکان كه تصاويري از شش سال قبل آن و بحبوحه مقاومت 33 روزه لبنان در دست داشتيم، محور قصه بوده است، اظهار داشت: بخش اعظم اين مستند مربوط به كاراكترها و آدم‌ها است و از كودك 9 ساله تا پیرمرد 70 ساله محور اصلی قصه بودند. ما سوژه را در زندگی روزمره دنبال کرده و وضعيت و زندگي امروز او را به تصویر كشيده‌ايم. در اين بين استفاده از فلاش بک‌هایی که کاراکتر و بیننده را به گذشته می‌برد، بر جذابیت کار افزوده است.

وي ضمن اشاره به اينكه معمولاً در مستند كمتر به سراغ قصه مي روند ولي در اين كار چون يك داستان دنبال مي شده است بر دشواری كار افزوده مي شد، تصريح كرد: قصه هر قسمت از اين برنامه، بر پایه مستندات، تصاوير و پلان هايي از

سوژه بوده است و براي معرفي هر سوژه از حضور و كمك بیش از 6 کاراکتر استفاده شده است. ضمن اينكه ضبط هر قسمت آن به طور متوسط در 9 لوكيشن انجام شد.

سيد حامد حسيني در ادامه در مورد سختی ها و موانع تولید اين مستند گفت: پیدا کردن این افراد کار سختی بود. همچنين اختلافات سیاسی و مذهبی موجود در لبنان، مسايل امنيتي و ضرورت انجام هماهنگي از سوي حزب ا... لبنان نيز بر دشواري كار مي افزود.

مستند 20 قسمتي "يك فنجان چاي در لبنان" که پیش از این "سیل در خانه عنکبوت" نام داشت به تهيه كنندگي و كارگرداني سيد حامد حسيني با هدف بازخوانی خاطرات جنگ 33 روزه لبنان در شبكه سحر در حال توليد است و جلال زارع (مدير تصويربرداري)، حسين نورعليشاهي (صدابردار) و سید علی حسینی (مدير توليد) ديگر عوامل توليد آن هستند./ي2

برچسب ها: شبکه سحر ، لبنان ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.