كارشناس آزمايشگاه مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، گفت: استفاده از غذاهاي دريايي آلوده به صورت خام، يكي از روش‌هاي انتقال بيماري وبا بوده و با پخت كامل مواد غذايي دريايي، مي‌توان خطر ابتلا به اين بيماري را كاهش داد.

 

ياسرمحمودي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، افزود: استفاده از ميوه و سبزي آلوده، استحمام يا شست‌وشوي ظروف در آب‌هاي آلوده، مصرف آب مخازن آلوده، خوردن آب آلوده به مدفوع و مواد استفراغي بيماران و يا مصرف مواد غذايي آلوده به آب‌هاي كثيف، از ديگر راه‌هاي انتقال بيماري وبا شناخته شده است.
وي با بيان اينكه بيماري وبا هم‌چنان يكي از بيماري‌هاي تهديدكننده حيات انسان است، ادامه داد: وبا، بيماري اسهالي شديدي است كه با تاثير سم يك باكتري آبزي به نام "ويبريوكلرا" در روده باريك ايجاد شده و فرد مبتلا، به اسهال آبكي شديد وحاد، همراه با از دست دادن ميزان زيادي از آب و يون‌هاي ضروري بدن(الكتروليت) دچار مي‌شود.
اين كارشناس آزمايشگاه مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، اضافه كرد: با توجه به اينكه تعداد زيادي باكتري(بيش از 100 ميليون)، براي ايجاد عفونت در فردي با ميزان اسيد طبيعي معده نياز است، انتشار مستقيم بيماري از يك فرد به ديگري، غيرمعمول است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.