كرج/

برنامه‌ریزی هدفمند ستاد احیای امر به معروف در استان البرز

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی البرز گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان باید برای انجام وظایف خود برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، براساس اخبار منتشر شده نخستین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان البرز در هفته گذشته تشکیل شده است.

براساس این گزارش، این جلسه به ریاست حجت‌الاسلام محسن کازرونی امام جمعه شهرستان کرج با حضور عیسی فرهادی استاندار البرز و مدیران نهادهای ذی‌ربط برگزار شده و برنامه‌های استان البرز برای احیای وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

در همین رابطه خبرنگار باشگاه  در کرج با حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیر‌کل اداره تبلیغات اسلامی البرز تماس گرفت و از وی درباره اهمیت احیای‌ این سنت الهی پرسید.

وی در ابتدا با اشاره به جلسه نخست ستاد فوق اظهار داشت: به عنوان نماینده اداره تبلیغات اسلامی استان البرز که مسئولیت‌های خطیری در این حوزه بر عهده دارم، در جلسه ستاد تاکید کردم که باید با برنامه‌ریزی هدفمند، صحیح و کارشناسی شده حرکت کنیم.

مسعودی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین تعالیم دین مبین اسلام است و اگر در مورد اجرای این فریضه شرعی و منطقی کوتاهی کرده و توجه لازم را نداشته باشیم، به طور قطع در اداره فرهنگی جامعه نیز با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهیم بود.

وی تاکید کرد: به طور قطع با شعار دادن نمی‌توانیم وظایف خود را در تحقق فرهنگ امر به معروف و همچنین تحقق منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی در این حوزه عملی کنیم. 

این مسئول در ادامه با اشاره به فضای فرهنگی و اجتماعی حاکم بر کشورهای اروپایی و آمریکایی گفت: وقتی در جامعه‌ای توجهی به تعالیم دینی و اجرای حدود الهی نشده و کسی نیز در این رابطه تذکری را مطرح نمی‌کند، نتیجه‌اش سرنوشت غربی‌ها است که در معضلات اجتماعی غرق شده‌اند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی البرز تاکید کرد: این در حالی است که دین اسلام و فرهنگ غنی تشیع برای رهایی از چنین معضلاتی امر به معروف و نهی از منکر را قرار داده است که اگر به این حکم صحیح و کارشناسی نگاه کنیم، بخش مهمی از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

مسعودی افزود: ما از برکت حضور رهبری فرزانه و دانشمند سود می‌بریم که رهنمودهای ارزشمندی در مقابل ما قرار داده‌اند؛ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز باید با برنامه‌ریزی هدفمند، تحقق منویات و رفع دغدغه‌های معظم‌له را سرلوحه کارهای خود قرار دهد و مطمئن باشیم که با شعار دادن این مطالبات محقق نمی‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع احیای امر به معروف و نهی از منکر به دلیل حساسیت بسیار زیادی که دارد، باید هدفمند انجام شود تا آثار و تبعات منفی نداشته باشد./ج1

برچسب ها: کرج ، منکر ، هدفمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.