روزنامه گاردين چاپ انگليس نوشت دستگاه هاي امنيتي آمريکا مواظب نوع جديدي از بمب هاي زيرلباسي هستند که ساز و کار ماشه آنها ارتقا يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در اين نوع بمب ها از نوع جديدي از مواد منفجره  استفاده شده است. سيا اخيرا در يمن بمبي را رديابي و کشف کرده بود که تجزيه و تحليل آن به انتشار اين اطلاعات انجاميد.
جان پيستول ، از مقامات اداره امنيت حمل و نقل آمريکا در يک نشست امنيتي در اسپن Aspen در ايالت کلرادو گفت اين بمب که يک عامل دوجانبه امسال آن را قاچاقي از کشور خارج کرده بود نوع ارتقا يافته بمبي بود که عمر فاروق عبدالمطلب نيجريه اي در کريسمس 2009 آن را با خود به داخل يک هواپيماي عازم ديترويت رسانده بود.  
پيستول گفت :ما نقشه استفاده از بمب هاي زيرلباسي را کشف کرده ايم ، يعني بخش 2 و نوع متفاوتي از ماده منفجره اي که قبلا استفاده شده بود.
وي افزود :بنابراين ما برگشته ايم و همه تجهيزاتمان را از نو تنظيم کرده ايم و براي رديابي اين نوع بمب سگ هايمان را هم تربيت کرده ايم.»
سيا اين بمب جديد را اوايل امسال کشف کرد و نقشه بلندپروازانه يک گروه وابسته به القاعده در يمن را که مي خواست در سالگرد کشته شدن اسامه بن لادن در يک هواپيماي عازم آمريکا بمب گذاري کند خنثي کرد.
مدل جديد همچنين ساز و کار ماشه پيچيده تري داشت و ظاهرا تلاش شده بود نقصي که در بمب گذاري سال 2009 به سوختن عامل عمليات و منفجر نشدن بمب انجاميد رفع شود.
برچسب ها: بمب ، آمریکا ، نگرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار