رئيس هيئت مديره انجمن توليد کنندگان فولاد ايران گفت : با اختصاص ارز به نرخ دولتي به توليدکنندگان فولاد ، نرخ ها در بازار داخل تعديل و شرايط به نفع آنان تمام مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، محمد رجايي با اشاره به اينکه شمش پيش از اين قرار بود ، در اولويت سوم دريافت ارز به نرخ دولتي باشد ، افزود : به نظر مي رسد در مصوبه جديد شمش در اولويت پنجم باشد که در صورت تثبيت اين روند ، شرايط براي فولادي ها بهبود خواهد يافت.

وي با اشاره به اينکه توليدکنندگان فولاد نياز به واردات شمش فولاد دارند، گفت : توليد داخل نمي تواند نيازها را پاسخگو باشد ، به همين دليل وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال راهکاري است تا مبالغي را به صنايع تخصيص دهد.

رئيس هيئت مديره انجمن توليدکنندگان فولاد ايران با تاکيد بر اينکه تا پيش از اين شمش با نرخ آزاد وارد مي شد، اظهار داشت: با واردات شمش به نرخ دولتي، قيمت ها در بازار تعديل خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه واردات شمش به قيمت ارز دولتي موجب کاهش هزينه ها مي شود، افزود: قيمت ها هم در داخل کاهش خواهد يافت .

* فولادي ها سهم مطمئن بازار

رجايي در ادامه با تاکيد بر اينکه فولادي ها سهام مطمئن و معتبري در بازار سرمايه هستند ، تصريح کرد : سهام اين گروه داراي سود مشخصي است و سهام فولادي ها يکي از سهم هاي پربازده بازار محسوب مي شود.

رئيس هيئت مديره انجمن توليدکنندکان فولاد با اشاره به اينکه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تاثير منفي بر کاهش سودآوري و توليد اين شرکت ها نداشته است، به سهامداران توصيه کرد اسير جو رواني بازار نشوند و سهامشان را ارزان نفروشند.

وي با تاکيد بر اينکه قيمت هاي جهاني از ديگر عوامل تاثيرگذار بر سهم فولادي هاست، گفت : با اتمام طرح هاي توسعه اي ، سودآوري فولادي ها افزايش مي يابد./عب
برچسب ها: قیمت ، فولاد ، ارز دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار